Tegnap délután Polgárdi térségében az M7-es autópálya leállósávon haladó, és ott szabályosan dolgozó, kaszálási munkákat végző közutas gépbe csapódott be egy személygépkocsi.
A baleset következtében az autó utasa elhunyt, a sofőr pedig súlyos sérüléseket szenvedett.
A közutas dolgozók a balesetben könnyű sérüléseket szendedtek, a sokkhatásra kialakuló pszichoszomatikus jellegű tüneteket mutatnak, így a társaság által kirendelt szakpszichológus segít nekik feldolgozni a sajnálatos esetet - közölte lapunkkal a Magyar Közút Zrt.
Egy másik esetet videóra vettek
Hasonló eset történt csütörtökön Siófok térségében is aznap, de ott szerencsére nem következett be tragédia.
Az M7-es autópálya kérdéses szakaszán az elválasztósáv növényzetgondozási munkáin dolgoztak a szakemberek, ahol két lépcsőben volt előjelző jármű, melyeken első körben 100 km/órás sebességkorlátozás és a belső sáv elfogyására is figyelmeztető jelzések, míg második körben 80 km/órás sebességkorlátozás és előzni tilos tábla is ki volt helyezve.
Ezeken kívül a térségben található digitális, autópályák fölötti, változtatható jelzésképű táblákon is előre jelezték a munkaterületet.
Ennek ellenére a Magyar Közút egyik járművének fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy a terelés előtt egy terepjáró látható módon nem tartotta be sem a sebességkorlátozást, sem az előzési tilalmat, miközben a munkaterületet védő, ütközésienergia elnyelő berendezéssel felszerelt teherautótól nem messze tért vissza a külső sávba.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt 20 évben 17 munkatársát vesztette el munkavégzés közben, szabálytalanul közlekedő autósok miatt
- közölte lapunkkal a cég.
A gyorsforgalmi utakon átlagosan hetente történik valamilyen szintű baleset munkaterületek térségében, csak az elmúlt pár hétben három darab ütközésienergiaelnyelő modult törtek össze az autósok.