A Vas megyei képviselő úgy véli, hogy a Kőszeg-Szombathely vasútvonal felújítása egy pazarló látványberuházás, ezért nem ebben a formában kellene megvalósulnia. Mint közleményében írja:
2,4 milliárd forint összértékben újíthatják fel a Kőszeg-Szombathely vasútvonalat a folyamatban lévő közbeszerzés alapján. Azonban ez jórészt látványberuházás, a szolgáltatási színvonal alig emelkedik.
A vonalon jelenleg óránként egy vonat közlekedik, és ez továbbra sem fog változni, hiszen pont a legfontosabb fejlesztés marad el: nem épül második vágány Gyöngyösfaluban, így nem lehet sűríteni a közlekedésen. Pedig egy vasúti kitérő a tervezett beruházási költség töredékéből megvalósítható lenne, és ezáltal a vonatok kétszer olyan sűrűn tudnának járni - ez végre valódi javulást jelentene a szolgáltatási színvonalban.
De akkor mi történik helyette?
Felújítják a megállókat és a pályát - Természetesen mindenki örül egy felújításnak, azonban még abban az esetben is, ha a jelenlegi 80-ról 100 km/h-ra emelkedne a maximális sebesség (amiről egyébként nincsen szó), akkor is legfeljebb 1-2 perccel csökkenhetne a menetidő, ami nem jelent valódi fejlődést.
Közös peronos átszállási lehetőséget alakítanak ki Kőszegen a buszokkal - Aki ismeri a kőszegi vasútállomást, tudja, hogy az állomás előtt levő buszmegállótól nagyjából egy percet kell sétálni a vonatig. A valódi átszállási kapcsolatokat a vasúti és buszmenetrendek összehangolása tudná biztosítani - ehhez azonban nincsen szükség többszáz milliós építkezésre. Ráadásul a buszpályaudvar város szélére helyezése csak abban az esetben nem ront a közlekedési kapcsolatokon, ha minden járat tesz egy kitérőt a belváros felé is.
Ebben a formában ez a felújítás egy érdemi színvonaljavulással nem járó 2,4 milliárd forintos látványberuházás. A Momentum szerint ennél jobban is el lehetne költeni az adófizetők pénzét, ezért arra kérjük a GYSEV-et, hogy ne hirdessen győztest a közbeszerzési tenderen, hanem módosított formában írja azt ki, a gyöngyösfalui kitérő megépítésével együtt!