A közösségi média figyelmeztetett bennünket, hogy közel két éve jelent meg a Magyar Narancsban egy interjú a Nyugat.hu stábjával: „Nem halt meg a vidéki média” címmel. Újraolvastuk, s megállapítottuk, bár a nézettségünk nektek köszönhetően jelentősen nőtt – napi 80-90 ezer egyedi látogatónál és közel 95 ezres Facebook követőnél tartunk – az ott leírtakat ma is vállaljuk.
Olvassátok el, szerintünk ez az egyik legjobb interjú, ami készült velünk!
Az interjúban elhangzik a lap irányultságáról:
Egy igazi újság sosem lehet kormánypárti. Sosem titkoltuk, hogy alapvetően baloldali értékrendű médium vagyunk, de természetesen a jobboldali eredményekről, történésekről sem feledkezünk meg, és ha úgy adódik, a baloldal hülyeségéről is beszámolunk. Betartjuk a szakmai szabályokat, megkérdezzük mindkét felet, függetlenül attól, válaszolnak-e.
Húsz éve csináljuk, mára elértük, hogy a régióban megkerülhetetlen információforrás lettünk, nekünk vannak a legjobb látogatottsági adataink, sok éve előzzük a megyei napilap portálját. Nemcsak a jobboldaliak vagy baloldaliak olvasnak minket, hanem mindenki...
Az emberek itt megszokhatták, hogy többféle megközelítéssel olvashatnak egy témáról. Ahol csak a kormánysajtó van, ott tényleg csak egy hang szól. Mindig. Arra is figyelünk, hogy érthetően írjunk, hogy mindenki megértse, mi történik körülötte.
Az anyagi háttérről:
A magyar reklámpiac nem az alapján működik, hogy milyen olvasottságod van. Más irányítja. Az egész folyamatot Európa nyugati felén csak néhányan értik, és nem tudnak mit kezdeni vele. Mi nem egy médiacég, hanem egy közhasznú egyesület vagyunk. Nem a profit a cél, ez a működési forma megengedi, hogy adjanak nekünk adományt. A tao bevezetéséig jól álltunk, utána a cégek több ok miatt is máshova adták, például sportegyesületeknek…
Civil egyesületként is pályázhatunk arra, ami politikamentes. Mondjuk, évek óta nem kapunk egy fillért sem, talán mert a nem létező tiltólistán vagyunk… És ott a reklámbevétel. Ez nem lehet több mint 50 százalék, különben elveszted a közhasznúságot. Bevételeink többsége tehát más forrásból származik, reklámból mintegy 40 százalék jön be. Amikor jobban ment a szekér, akkor is meghúztuk a nadrágszíjat. Nem fogtunk olyasmibe, ahol túl nagyot kellett volna kockáztatni. Tartalékoltunk. Ennek a haszna, hogy még létezünk.
A szakmai környezetről:
Három csomópont van nálunk. A Vas Népe (VN), az önkormányzati Médiaközpont és mi. Nagyon sok városban és a megyeszékhelyek jó részén csak egyféle forrás van. Az emberek itt megszokhatták, hogy többféle megközelítéssel olvashatnak egy témáról. Ahol csak a kormánysajtó van, ott tényleg csak egy hang szól. Mindig. Arra is figyelünk, hogy érthetően írjunk, hogy mindenki megértse, mi történik körülötte.