Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Nem instázol jobban, mint ők!

Már nálunk is jócskán vannak olyan híres emberek, akik tudják, hogyan kell kezelni ezt az appot.

Sokan nem gondolták volna egy évtizeddel ezelőtt, és főleg nem az idősebb generáció, hogy a közösségi oldalak a világ első számú befolyásoló eszközei lesznek. Azért is használom ezt a szót, hogy befolyásolás, mert ennek a szónak az angol fordítása „influencer”, ami a közösségi média világában ma már egy jól fizetett foglalkozásnak minősül.

Semmi más nem kell ehhez, minthogy csinálsz egy Instagram-fiókot, majd minél nagyobb követőtábort toborzol. Ha látják, hogy hatékony reklámfelületet hoztál létre, jöhetnek a reklámok. Nyilván előnyben vannak azok, akik valamilyen formában már ismertek voltak: például sportolók, színészek, vagy politikusok. Az utóbbiak nyilván más minőségben használják a befolyásolást, hiszen ott nem az a cél, hogy valami világmegváltó testápolókenőcsöt adjanak el, hanem az, hogy megmutassák a lazább, hétköznapibb arcukat a választóknak.

De kik azok a magyarok, akik tarolnak az Instán? Most összeszedtünk néhány ismert embert, és megnézzük, hogyan és mire használják a fiókjukat.

Tibi Atya

A starngage rangsora szerint Magyarországon az első helyet Tibi Atya szeszmester foglalja el. Az ország első számú mémoldala 651 ezer követőt számlál Instagramon, ahol különböző mémekkel szórakoztatja a követőit. A sikerének titka talán az, hogy nagyon hétköznapi helyzetekből merít ihleteket, és ezzel talán egyfajta tükröt mutatnak a követők felé.

Tibi Atya természetesen nem csak Instagramon, hanem Facebookon is fenn van, ahol még durvább 1,2 milliós elérést produkál. Azt hiszem, a Humbák borkápolnában még sokáig koccinthatnak arra, hogy Tibi Atya foglalja el az első helyet az ország top influencerei között.

Körcsönyei Polly

Következzen a 606 ezer követővel rendelkező Körcsönyei Polly, aki szintén megérezte a közösségi média adta lehetőségeket és nagyon változatos témákban készít tartalmakat. A huszonegyéves lány elképesztő eléréseket hoz, nem csak Instagramon, hanem YouTube-on is, ahol van olyan videója, amit több mint 660 ezren néztek meg.

Ezek a tartalmak hol a fitneszről szólnak, hol internetes kihívásokról, de általában olyan tiniket érintő tartalmakról is, mint például milyen üzeneteket kap fiúktól és lányoktól, vagy hogy mi a reggeli rutinja. Akármennyire is átlagosnak tűnik ez a dolog, azt hiszem, ha ránézünk a közösségi oldalain elért számokra, rájövünk, hogy valamiért mégsem az.

Kulcsár Edina

A magyar szépségkirálynő olyan, mint egy reklámtábla. Hatszázhétezer követővel tarolja le az Instagramot. Az, hogy mi a sikerének a titka, mindenki döntse el maga. Nyilván nem mehetünk el amellett, hogy egy szépségkirálynőről beszélünk, akinek folyamatosan biztosítva van a nyilvánosság a tv-n keresztül is. Ezt fokozza a közösségi média, ahol a magánéletéről, gyerekeiről is oszt meg képeket, ami még vonzóbbá teszi a fiókját, hiszen így a követői exkluzív betekintést nyerhetnek a modell életébe. Aztán finoman becsempészve persze egy-egy jól eladott képpel jönnek a hirdetések mindenféle szőrtelenítőkről, kenőcsökről, meg kozmetikai termékekről. Szóval így kell igazán jól instázni…

Hódi Pamela

Következzen Hódi Pamela, a magyar celebvilág botrányhősének, Berki Krisztiánnak a volt barátnője. Ezt azért is érdemes megemlíteni, mert az ő influencer „karrierje” ebből az ismertségből ered. A fiatal anyukák szépségideálja Instagram posztjaiban nagyobbrészt saját családi életéről oszt meg képeket. Amikor nézegettem az oldalát, tényleg azon járt az agyam, hogy ebben mi az érdekes? Talán sokan szimplán csak hasonlítani szeretnének rá? Nem tudom. De a fizetett hirdetéseken és a mintaanyuka imidzs építésén túl nem sok mindent tudnék felsorolni, ami igazán minőségi tartalom lenne.

Viszkok Fruzsi

Egy élő példa arra, hogy nem kell politikusnak, szépségkirálynőnek vagy olimpiai bajnoknak lenned ahhoz, hogy elképesztő tömeget tudj elérni. Viszkok Fruzsi négyszázhuszonháromezer követővel rendelkezik a közösségi médiában, ami, mondanom sem kell, nagyon erősnek számít a semmiből jött influencernek. Smink, a divat és a szépségápolás a fő csapásirány az oldalán, de emellett természetesen a magánéletéről készült képek itt is hódítanak, na meg persze a fizetett hirdetések.

De mi a helyzet a sportolókkal és a politikusokkal?

Hosszú Katinka

Nézzük meg mi a a helyzet a sportolók Instagramján. Nemrég írta meg a Blikk, hogy Hosszú Katinka egyetlen Insta-poszttal félmillió forintot is kereshet. Az ország egyik legnépszerűbb és legsikeresebb úszója, négyszáztizenkétezer követővel rendelkezik, tehát egy elég széles közönséget tud megszólítani. Nyilván amikor ezt anyagiasítjuk, az is számít, hogy a szerződő felek milyen megállapodást kötnek, de a legfontosabb akkor is az lesz, hogy a fiók tulajdonosa mennyire végez hatékony influencer tevékenységet, azaz hány embert ér el. Hosszú Katinkára pedig mindenki kíváncsi, és ez az oldalán látszik, hiszen egy sereg ember követi a nyaralgatásait na meg persze a karrierjét.

Dzsudzsák Balázs

Dzsudzsák Balázs egykoron a magyar válogatott kikezdhetetlen kapitánya volt. Egy évtizeddel ezelőtt az egyik legnagyobb magyar reménységnek számított a magyar futballban. Sokan mondanak sok mindent a karrierjét illetően, de egy biztos: az egyik legnépszerűbb magyar sportoló, ami az Instagramján is látszik. A hetes mez örök tulajdonosának egymillió követője van a közösségi oldalon, ahol általában edzésekről és meccsekről posztol. Legutóbbi posztjában azonban Mamáját karolta át a születésnapján.

Gyurcsány Ferenc

A volt miniszterelnök negyvenkilencezer követővel rendelkezik az Instagram oldalán. A politikusok közül talán ő az egyetlen, aki ugyanolyan módszerekkel próbál elérni választókat, mint amiket a fiatalok használnak. Kérdezz-felelek Insta-storyk talán a legnépszerűbbek. De emellett van, hogy nokedlit szaggat, mémeket posztol,szelfiket lő, Converse-cipőben lángosozik vagy a kutyájáról, Zsazsáról posztolgat. A politikus közösségi oldala ugyanazt a ritmust veszi fel, mint egy átlag huszonéves fiókja, amivel egész szép követőszámot sikerült összehoznia.

Deutsch Tamás

Álljon itt egy politikus a másik oldalról is. Deutsch Tamás, az egykor jobb napokat is megélt fideszes szépfiú ha a kilencvenes években instázott volna, biztos vagyok benne, hogy gőzhengerként hágott volna át minden határt. A most kissé lerobbantnak tűnő képviselő gyakran szelfiképekkel lepi meg követőit. Persze dübörög a kormánypropaganda, de emellett családi életképek és az Európa Parlamenti munka is a követők szeme elé tárul. El kell ismerni, nagyon próbálkozik.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Kultúra

Tovább az oldalra