Augusztus 12-én írta ki a hányattatott sorsú szombathelyi víztoronyba tervezett kávézó bérbeadásáról szóló pályázatot az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ, a pályázatnak pedig igencsak rövid határidőt szabtak, ugyanis szeptember 14-én délelőtt 11 óráig lehetett jelentkezni. A felhívásban továbbá szerepelt az is, hogy a beadott pályázatokat szinte azonnal, már 11:30-kor fel is bontják, hogy elkezdjék a bírálást, amit legkésőbb 15-ére le is zavarnak.
Így hétfőn délelőtt, mielőtt még 11-et ütött volna az óra, elküldtük kérdéseinket az AGORA-nak, ugyanis kíváncsiak voltunk, hogy hányan pályáznak a kávézóra, volt-e esetleg érvénytelen pályázat, illetve előre kértük, hogy tájékoztassák lapunkat a végső döntésről is. Meglepetésünkre azonban az AGORA igazgatója, Horváth Zoltán a következőket válaszolta:
„Az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ által, a Víztorony kávézójának bérbeadására kiírt pályázati eljárás eredménytelen volt, ugyanis a megadott határidőig nem érkezett be ajánlat. Intézményünk – a fenntartóval történő egyeztetést követően – feltehetően újra kiírja a pályázatot.”
Kész a víztorony, de szalagátvágásnak még se híre, se hamva
Szombathely emblematikus épülete már 1978 óta használaton kívül van, az évek pedig egyáltalán nem kímélték, eléggé leamortizálódott. Voltak már mindenféle tervek a felújítására és azzal kapcsolatban is, hogy miként fogják hasznosítani, a hosszas huzavona után pedig tavaly nyár elején végre véget ért, elkezdték az építkezést.
A nagy munkának még a koronavírus-járvány sem tudod gátat szabni, határidőre elkészült a szombathelyi víztorony, bár a szalagátvágás még várat magára. De időközben legalább beindultak a dolgok a földszintre tervezett kávézóval is, igaz, most a sikertelen pályázat miatt kicsit megakadt a folyamat, mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Vajon mi mindent változtatnak majd a koncepción?
A pályázati kiírás szerint a 131,27 négyzetméteres kávézót havonta minimum 275 667 forint + ÁFA-ért adta volna bérbe az AGORA, viszont a teraszért külön bérleti díjat kértek volna: április 15-től szeptember 30-ig havonta minimum 1000 Ft/M 2 + ÁFA-t és az üzemeltetéséhez szükséges engedélyekkel is a bérlőnek kellett volna bajlódnia.
A bérleti díj mellett a bérlőnek ki kellett volna perkálnia például a központi fűtést, a víz- és áramfogyasztást, illetve a szemétdíjat is. Mindemellett pedig neki kellett volna gondoskodnia a kávézó berendezéséről és felszereléséről, az előtte lévő terület tisztán tartásáról és a megfelelő mennyiségű szeméttárolóról is.
Ráadásul biztosítékként nettó 10 millió forintot is be kellett volna fizetni a pályázathoz, de ezt az összeget beszámították volna a nyertes bérleti díjába, a többi ajánlattevőnek pedig az elbírálást követő 8 napban visszautalták volna.
A bérleti szerződés 10 évre szólt és október 16-ig kellett volna megkötni, majd november 1-jétől lépett volna életbe, a nyitás pedig értelemszerűen a bérlőn múlott volna. De ezek a határidők most elúsztak, valószínűleg újragondolják majd a feltételeket és a következő pályázat sikerének érdekében valamicskét változtatnak rajtuk. A víztorony pedig addig is ugyanúgy üresen, kihasználatlanul áll, még ki tudja meddig.