Ön is úgy gondolja, hogy egy autós káresemény után először a biztosítóhoz kell mennie? – Van egyszerűbb megoldás

Kosztolánczy Krisztiántól, a szombathelyi KZL Autófény ügyvezetőtől sok hasznos információt is megtudtunk arról, hogy mit kell tenni, ha balesetet szenvedünk az autónkkal.
„Akkor lehet, hogy én is feleslegesen bonyolítottam a dolgot, amikor a közelmúltban egy parkolóban beletolattak az autómba, és következő nap délelőttjét a biztosítónál töltöttem.”

Többek között erre a következtetésre jutottam, miután hosszabban beszélgettünk Kosztolánczy Krisztiánnal, a szombathelyi KZL Autófény ügyvezetőjével.

De kezdjük ez elején!

„Egyaránt foglalkozunk kötelező biztosításos és cascós káreseményekkel, és az a jó hírünk van, hogy mindkét esetben a kárrendezés teljes folyamatát meg tudjuk oldani, a bejelentéstől kedve a kárszemlén át a javításig. A biztosítókkal is kapcsolatban vagyunk, így az ügyfélnek nincs más dolga, mint idehozni a sérült autót, és a javítás után hazavinni azt” – magyarázza Kosztolánczy Krisztián.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

– kérdezem, és példának a bevezetőben említett parkolós koccanást hozom fel.

„Ilyenkor ki kell töltetni az ismert kék-sárga baleseti bejelentőlapot, de azzal nem kell a biztosítóhoz menni, elég, ha az ügyfél felkeres minket, és mi intézzük az összes adminisztrációt”

– erősíti meg az elhangzottakat az ügyvezető, hozzátéve, hogy a KZL Autófény mellett nemcsak kényelmi érvek szólnak.

KZL autófényező
Kosztolánczy Krisztián
Mészáros D. Zsolt

A biztosítók – érthető módon – úgy gondolkodnak, hogy az autó alkatrészei egy bizonyos idő után (jellemzően 6-10 év felett) már kevesebbet érnek, mint újkorukban, így a kárt nem a teljes, hanem az úgynevezett avulási összeggel számolják.

A KZL – ellentétben sok márkaszervizzel - tud segíteni abban, hogy ez a biztosítói gyakorlat csak tompítva, vagy egyáltalán ne okozzon gondot.

Egyrészt mert a cég mérete és kapcsolatai segítségével az új alkatrészek beszerzésénél jelentős kedvezményeket tud kiharcolni, másrészt megvannak a forrásai a megbízható minőségű használt alkatrészek piacán.

KZL autófényező
Tíz ember dolgozik a műhelyben
Mészáros D. Zsolt

A partnereik között számos márkakereskedés is van, és igen aktívak az új autók javítása terén is. Itt természetesen nem az avulás jelenti az áthidalni való problémát, hanem az önrész. Jó hír, hogy ezen a téren is tudnak – a casco típusától és a kár nagyságától függően – kedvezményeket adni.

Milyen jellemző tévhit van az emberek fejében?

– kérdezzük, amire az a válasz érkezik, hogy nagyon sokan azt hiszik, hogy a biztosító előírja, hogy hol kell javíttatni az autót.

Holott erről szó nincs, bárki bárhol javíttathat.

Nem ritkán vezet félreértésekhez a biztosítók úgynevezett „gyorskár” ajánlata is – mesél további tapasztalatairól Kosztolánczy Krisztián.

A gyorskár néha tényleg jó megoldás, de néha a biztosítók fotók alapján ajánlják ezt fel, az összeg pedig első hallásra csábítónak tűnik, így az autótulajdonos elégedetten bólint rá, és naivan úgy kalkulál magában, hogy ennek a feléből is kijön a javíttatás. Aztán a szervizben kiderül, hogy erről szó sincs, a valódi költség akár 30 százalékkal magasabb, mint a kapott kárösszeg, a különbözetért pedig a zsebébe kell nyúlnia. És ilyenkor mérgelődik, szidja a biztosítót és az egész világot.

Pedig a biztosító nem akar rajta spórolni, mert neki is fontos az elégedett ügyfél, de előfordul, hogy akaratlanul alábecsülik a kárt, ami nem csoda, hiszen az utóbbi években szinte követhetetlenül megemelkedtek mind az alkatrész-, mind a munkadíjak.

Minderre egyszerű a válasz:

olyan helyre kell menni, ahol értenek a javításhoz, ahol tudják, hogy mennyiből mit lehet kihozni, és akik úgy bonyolítják le az egész ügyet, hogy a végén mindenki elégedett lesz. Ilyen a KZL.

A KZL komplett szolgáltatása mellett nemcsak az szól, hogy lerendezik a biztosítással kapcsolatos adminisztrációt, de az is, hogy közben az ügyfélnek nem kell megelőlegeznie a költségeket, mint az előfordul más szervizek esetén.

KZL autófényező
A műhely a Külső Söptei úton - Kattintson a képre a galériához!
Mészáros D. Zsolt

Végül teszünk egy sétát a műhelyekben, ahol láthatóan lázas munka folyik. Megtudjuk, a néhány évvel ezelőtt épített, saját tulajdonú szombathelyi telephelyen jelenleg tíz emberrel dolgoznak, a karosszériajavítás mellett elvégzik a fényezést, van gumiszerelőgépük, sőt, ha kell, megoldják az az egyéb (futómű stb.) alkatrészek beszerelését is.

Mi már tudjuk, hogy hova visszük az autónkat, ha netán biztosítási ügyünk lesz.

További információk és kapcsolat a cég honlapján.