Horváth Zoltán éveken át dolgozott a szombathelyi médiában, volt a városi televízió munkatársa, a Nyugat Rádió ügyvezetője és ismerhetik marketingesként is.
Az utóbbi időben másfelé sodorta az élet, jelenleg a szociális hálózatban tevékenykedik. Melette új hobbija lett, belevágott a manapság egyre divatosabb influenszerkedésbe, ami nem más, mint hogy tartalmakat gyárt a közösségi médiában.
Vicces, rövid videói - amelyek 3-4 sémára épülnek - elég nagy népszerűségnek örvendenek, akadnak, amit több tízezren, de olyanok is, amiket millióan tekintettek meg. De honnan jön az ötlet?
- Körülbelül harminc évet dolgoztam a médiában, sokat tudok arról, hogy a közösségi médiában mi hogyan és mitől működik. Persze 53 évesen ezekkel a felületekkel eleinte nekem is barátkoznom kellett, de három-négy hónappal ezelőtt felszabadult egy kis időm, és el kellett döntenem, hogy a bakancslistámon szereplő dolgok közül mit valósítok meg. Régóta dédelgetett álmom volt, hogy azokat a humoros tartalmakat, amiket helyi és országos csatornákon készítettem, a social média felületein is kipróbáljam.
Horváth azt is elmondta, szerinte mi a siker titka, illetve, hogy honnan meríti az ötleteket.
- Ahhoz, hogy intenzíven növeljem követőim számát, sok dolog együtt állására van szükség. Többek között a tartalmak minősége, kreativitása, viccessége és gyakorisága is fontos. Én naponta minimum egy, de inkább két videót töltök fel a Facebookra, TikTokra és az Instagramra. Embertelen feladat lenne ezt a mennyiséget és minőséget úgy legyártani, hogy időnként nem „lapozok” hasonló tartalmak után, én is megnézem a vicces felületeket és veszek át ötleteket másoktól.
Nyilván ezeket tovább gondolom, és próbálom az egyéniségemre formálni, alakítani. Természetesen vannak saját ötleteim, és nagyon örülök, ha esetleg visszalátom azokat másoktól. Engem nem zavar, ha valakinek megtetszik és felhasználja a tartalmaimat vagy akár csak az ötleteimet, én a felületeimen nem tiltom a letöltést, ha valakinek tetszik, vigye!
Éjszaka jön az ihlet
Azt mondja, a videóit egyedül készíti, telefonnal, majd a vágás után mehet is a különböző felületekre.
- Előre dolgozom és általában kora este, éjszaka gyártom a tartalmakat. Egyedül készítem a videókat, a nyersanyagot telefonon rögzítem és különböző alkalmazásokkal véglegesítem. Az pedig, hogy meddig tart egy anyag elkészítése, attól is függ, hogy mennyire bonyolult a téma, mert akkor a vágás és minden más munkafolyamat is hosszabb időt vesz igénybe.
A negatív kommentelőket is kedveli
A visszajelzések olykor vegyesek, de a megtekintések számából azt a következtetést vonta le, hogy van igény az általa is készített tartalmakra.
- Nagyon szeretem az embereket, szeretek kommunikálni és szeretem, ha a környezetemben a jókedv és a nevetés van túlsúlyban. Bár nincs sok belőle, még a negatív kommentelőket is kedvelem. Nem szoktam semmit törölni, csak akkor, ha az már nagyon sértő vagy vulgáris, esetleg az illető üzenetével valamelyik másik követőmet bántja.
Rengeteg üzenetet kapok, nyilván egy komolyabb követési szám után el kell majd gondolkodnom azon, hogy bevonok esetleg segítőket a felületeim kezeléséhez, de egyelőre még nem tartunk itt.
Időm nagy részét Szombathelyen töltöm, van, aki szemrebbenés nélkül megszólít az utcán, vagy éppen a túloldalról átkiabál, majd elmondja, hogy melyik videó a kedvence. Imádom ezeket a pillanatokat, hiszen ez az egyetlen fizikai visszacsatolása annak, hogy jól csinálom, amit csinálok.
És hogy melyik a legnézettebb posztja?
- Talán négy-öt videóm is van, amit több millióan néztek meg. Van egy olyan, ami egy irodában játszódik, akkor tanácsot adok, hogy mit tegyenek a nézők, ha a főnök ránk nyit, miközben mi elszundikáltunk a számítógép elött. Ezt több mint 3,6 millióan nézték meg.
Egy anyagot pár nap alatt általában több tízezren néznek meg, de idővel a százezres megtekintés is nagyon gyakori.
Jelenleg 32 ezer követőm van a Facebookon, a TikTokon pedig több mint 12 ezer. Hihetetlen, hogy ezt pár hónap alatt értem el, nagyon hálás vagyok a közönségemnek. Bármennyien fognak követni, én mindig ugyanaz a bohókás, mosolygós, gumiarcú pali leszek, amibe anno „beleszerettek” az emberek.
Egyelőre csak hobbi, de ki tudja, mit hoz a jövő
Vajon meg is lehet ebből élni? Esetleg lehet ez egy fizetés kiegészítő, vagy csak pusztán hobbi?
- Ez egyelőre csak hobbi. Fogalmam sincs még arról, hogy a közösségi média pénzfizetési rendszere hogyan működik, de őszintén mondom, egyelőre nem is érdekel. A sales szakma sem áll távol tőlem, azt tudom, hogy ezek a számok már predesztinálhatnak arra, hogy támogatókat keressek egy-egy ötletemre, márpedig abból sok van, így ezt meg is fogom tenni. Van egy konkrét elképzelésem, amiről még nem beszélhetek, talán csak annyit, hogy a humoros tartalmak egy régen elfeledett, speciális területét szeretném újra feleleveníteni. Erre már kész a koncepcióm - zárta szavait „Golyó”, akinek egyébként a humor terén Hofi volt az etalon.