A nemes és jeles eseményről persze majdnem lemaradtunk, mivel a szervezők véletlenül csak a Nyugatnak nem szóltak, de szerencsére tudunk verébül, így amikor megcsiripelték, úgy döntöttük, hogy érdemes lesz megjelennünk.
Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter a Modern Városok Programjáról mesélt hosszan: elmondta, hogy még ősszel megígérte, hogy az év első negyedévében minden megyei jogú városba ellátogat, Szombathely is ennek a körútnak a része.
Több jelentős beruházásról is beszélt, kettőt emelünk ki részletesebben is:
Előbbit három részre osztotta: a terv szerint teljes lesz a szombathelyi körgyűrű, megépül a
Szombathely-Kőszeg gyorsforgalmi út
Mennyire lehet komolyan venni a Szombathely–Kőszeg gyorsforgalmi utat?
2016.
June
14.
14:20
, illetve megoldják a szombathelyi ipari területek feltárását.
A
Dozmaton felépülő víztározóval
Elkezdődött a dozmati víztározó építése
2017.
December
03.
11:58
kapcsolatosan Kósa elmondta, a tározónak két alapvető haszna lesz: megvédi a várost az árvíztől, valamint a városon átfolyó patakok partmenti területei így hasznosíthatóak lesznek. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy már az előkészítés alatt tervbe kerülnek, hogy a vízügy számoljon a tározó jóléti felhasználásval is, ugyanis egy hét és fél hektáros állandó vízfelület fog keletkezni.
A Modern Városok Programjának egyharmada EU-s támogatásból valósul meg.
Hende Csaba vette át a szót Kósától, aki rögtön az első gondolatával riogatott egy szépet: ha nem állítanánk meg az illegális migránsok tízezreit, jönne a vasfüggöny. Ő biztos lemaradt
erről
Amíg Puskás Tivadarék döntenek a Soros-tervről, addig legyen itt egy adat a migrációról
2018.
February
15.
12:18
.
A migránsozás után áttért az utakra: egy rúgás a régiekbe, mert nem építették meg az M86-ost, egy önvállonveregetés, mert kampány van és ők meg igen. Nagy jelentősége van a gyorsforgalmi utaknak, megígérte, hogy hamarosan Budapest után Béccsel is gyorsforgalmi összeköttetésben lesz Szombathely: ehhez már csak a Szombathely-Kőszeg szakasz hiányzik. Hende arról is beszélt, hogy szerinte jó ütemben halad a Szombathely-Egyházasrádóc közti négysávos út megépítése is.
Ezután a szombathelyi dugókra is kitért, megtudtuk, hogy az elmúlt években háromezerrel emelkedett az autók száma - ezt bárki tapasztalhatja, aki csúcsforgalom idején autóba ül, vagy csak este le akarja tenni a kocsit egy parkolóba. Hende Csaba elmondta, a végleges megoldás a belső utak tehermentesítésére az lesz, ha teljessé válik a szombathelyi körgyűrű.
Mutatott is egy térképet, amin látható, hogy összekötik az M86-os csomópontot a 87-es/89-es utak körforgalmával (Gencsapáti), valamint az, hogy a séi körforgalomtól a Körmendi útig is eljuthatunk majd a Rohonci út kihagyásával.
A dozmati tározó kapcsán egy látványtervet mutatott, hogyan lehetne beépíteni a Perint partját az egyetem előtt, ha megépülhetne a tározó. Szerinte sok milliárd forinttal növekednének azok a telkek, amik most az árvízveszély miatt nem beépíthetőek.
Végül Puskás Tivadar vette át a szót, aki szépen megköszönt mindent. Kitért rá, hogy a 2015-ös miniszterelnöki látogatáskor bejelentett Modern Városok Programja-megállapodás tartalmazott egy pontot, ami a piac működése miatt feleslegessé vált. Sajnos nem tudtuk meg, mi az, de az így felszabadult 5 milliárd forintot más formában visszakapja a város: 2 milliárdból összekötik a Puskás Tivadar utcát a körgyűrűvel, 2,5 milliárdból felújítják a városházát, és épülhet majd fél milliárd forintból egy inkubátorház, ami a város iparát szolgálhatja majd.
Hát ennyi, kampány van. De hogy erre miért nem lehetett minket rendesen meghívni...