Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Egy fél stadionnyit dobtunk ki a sámándobos pavilonra Milánóban

Elképesztő, hogy mire mentek el százmilliók a milánió és a velencei expókon.

A milánói expó annyiba került, amiből egy teljes Sziget fesztivál kijönne, de a velencei biennálé honlapján is vannak hiányosságok, ott annyira várják az olvasókat, hogy május óta egyetlen hír került ki rá.

A félkész milánói pavilon
Fotó: expohungary.com

Hétfőn két cikk is megjelent a magyar expórészvételek körüli furcsaságokról, vagyis, hogy a magyar kulturális kormányzat milyen gondosan kezeli a nagy nemzetközi kiállításokon való részvételeket. Az Index a milánói expó

láthatatlan

produkcióira helyezte a hangsúlyt, addig a 444.hu a velencei képzőművészeti biennálé honlapján talált, illetve nem talált semmit.

Milánói sámándobolás

Az Index kikérte az emberi erőforrás minisztériumtól azokat a szerződéseket, amik a milánói világkiállítást érintik, és a cikkükben azt írják, a kormány pavilonépítéssel együtt 5,2 milliárdot költött a milánói projektre, ami hatalmas összeg, az egész Sziget fesztivált meg lehetne rendezni ennyiből. A kiadások közt olyan tételek szerepelnek, mint például 16 darab, a milánói-magyar kapcsolatokról szóló film elkészítése, potom 60 millió forintért, bár ezek a filmek nem láthatók, és sosem vetítették őket. De egy multimédiás élményút nevű termékre is kidobtak 8 milliót, ezt szintén nem találhatjuk meg a pavilonban. Emellett Fellegi Tamás, volt fejlesztési miniszter cége, az Euroatlantic Solutions, több mint 800 millió forintért dolgozhat a milánió magyar jelenléten.

Nyugat.hu

Az pedig már csak széljegyzetnek tűnik, hogy egy zongorista 2,4 millióért lép fel Milánóban, valamint a Széchenyi Könyvtár 70 milliós forrásbiztosítása bizonyos dokumentumfilmekhez is elenyésző összeg csupán. Ne feledjük, hogy később ez a pavilon kerül Szombathelyre, legalább 50 évre.

Velence, az örök város

A velencei képzőművészeti biennálét a 444.hu nézte át kicsit alaposabban, és azt írják, hogy a Waberer's szállítmányozó cég logója rendre megjelenik a magyar pavilonban és a minisztériumi szórólapokon, amivel csak az az apró bökkenő van, hogy a fuvarozócégnek nincs szponzorszerződése. Nemrég ennek a cégnek a tulajdonosát nevezte ki Orbán Viktor a közúti fuvarozás miniszterelnöki biztosának. A biennálé nemzeti biztosi irodájának vezetője, Balatoni Monika azt közölte a hírportállal, hogy nincs is szponzori szerződésük a Waberer'sszel, a cég csupán kommunikációs segítséget nyújtott, de ahogy említettük, a biennálé oldalára május óta egyetlen cikk került csak fel.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra