Stop az M87-esnek – Nem lesz új kijárat Ausztria felé

Pedig az osztrákok azt tervezték, hogy az S31-es autópályát a határig építik meg, és ott csatlakozik a szintén 2x2 sávos 87-es gyorsforgalmi főúthoz. De a 87-es marad, ahogy van, legalábbis egy jó ideig, így az osztrákok is leálltak.

Nem lett volna rossz elképzelés egyébként, hiszen Szombathelyt jelenleg a 86-os köti össze az országos és nemzetközi úthálózattal, arról pedig tudjuk, hogy építése lassabban halad, mint ahogyan Luca széke készül. Hogy hozzunk egy kis népies példát.

Új közlekedési tengely nyílna

Ha az S31-es elérné a határt, és magyar oldalon kiépülne a 2x2 sávos gyorsforgalmi, akkor észak-nyugatra Ausztria, valamint dél-keletre, Kám, vagyis a 8-as főút felé is lenne egy használható, gyors közlekedési tengely. Sőt, Ausztrián keresztül Sopron is gyorsabban elérhető lenne.

Az alábbi térképen vastag pirossal jelöltük a hiányzó magyar, és vastag kékkel a hiányzó osztrák szakaszt.

Az S31-est az osztrákok el is kezdték építeni, az Eisenstadttól (Kismarton) Oberpullendorfig (Felsőpulya) szakasza el is készült. Két és fél évvel ezelőtt jelentették be egyébként az osztrákok, hogy az S31-est megépítik a határig, sőt, előbbre hozták az építkezés kezdetét, eredetileg 2012-re tervezték azt. Ráadásul a burgenlandi tartomány meg is előlegezte a szükséges 80 milliós eurót.

Mindehhez azonban szükség lett volna a 87-es fejlesztésére is, Kámtól egészen Kőszegig. Ami a belföldi forgalom miatt is szükséges lenne, ismerve a Szombathely és Kőszeg közti út állapotát.

Az olmódiak azonnal tiltakoztak

A elég gyorsan jelentkeztek a gondok. Így a határátlépés helyszíne kapcsán, eredetileg Olmód mellett, mintegy 500 méterre haladt volna el a gyorsforgalmi út. Az olmódiak azonban tiltakoztak, 2009 márciusában lakossági fórumot tartott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a faluban, ahol igyekeztek meggyőzni a helyieket, kevés sikerrel.

A NIF akkori kommunikációs igazgatója, Fazakas Orsolya azt mondta, a beruházás 2014-ben indul és két év alatt készül el. Kijelentette viszont, hogy még nem tudják, milyen forrásból finanszíroznák a munkát.

Közben az osztrákok dolgoztak, és ajánlottak más nyomvonalat is a határátlépésre, megegyezés azonban nem történt, a magyar oldalon pedig nem esett szó a 87-es felújításáról. Így tavaly novemberben az osztrákok leállították a munkát, miután elkészült a fentebb már említett, Kismarton és Felsőpulya közti szakasz, ahol egyébként napi ötezer autó közlekedik.

Nincs közeli tervben a 87-es felújítása

A NIF honlapján a 87-es nem szerepel a tervek között, így valószínűsíthető, hogy a belátható jövőben nem indul el itt az építkezés. Persze, feltettük kérdéseinket a NIF-nek is, ahol Loppert Dániel kommunikációs vezető válaszolt, meglehetősen szűkszavúan.

Azt írta, a korábban elkészített tanulmánytervek 2x2 sáv építésével számoltak, a tervezés azonban a határmetszés körüli viták miatt akadt meg. Az osztrákok olyan változatot támogattak, amely öt helyen metszette volna a határt, amit a magyar fél nem fogadott el. A magyar javaslatot pedig Olmód község utasította el. Hozzátette, a hosszú távú tervekben 2x2 sáv szerepel a 87-es főútra.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet