Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ajjaj Pesti Srácok, Ripost és TV2 – Hát ennyire kontraproduktív a kormánymédia!

Csak 109 helyreigazítási pert vesztett 2018-ban a kormányközeli média – számol be róla az Átlátszó.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok szerint csak 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Szinte nem volt olyan nap, amikor két sorosos-migránsos hír között ne jelent volna meg – a közmédiában és az állami hirdetésekkel kitömött lakájmédiában is - egy lejárató anyag valamelyik ellenzéki politikusról. Amit aztán a Fidesz-barát médiabirodalom minden tagja átvett – olvashatjuk az Átlátszó elemzésében.

Ezek a lejárató

cikkek

többször nyilvánvaló hülyeségeket tartalmaztak, máskor konkrét hazugságokat. Az érintett ellenzékiek jelezték is, hogy jogi lépéseket tesznek emiatt, és később közülük többen is beszámoltak róla a Facebook-oldalukon, hogy megnyerték a helyreigazítási per(eke)t.

Az Átlátszó kíváncsi volt a pontos számokra, ezért közadatigénylésben kérte ki a Fővárosi Törvényszéktől, hogy 2018-ban a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el részben vagy egészben ezek a szerkesztőségek.

Helyreigazítási_perek2018

null

A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2018-ban összesen 109 alkalommal marasztalta el a bíróság ezt a nyolc szerkesztőséget.

Helyreigazítási_perek2018#2

null

A bíróságtól kapott adatok szerint a 444, az Index, a (választás után bezárt) Magyar Nemzet, az RTL Klub és az Átlátszó összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el tavaly részben vagy egészben.

Elvesztett helyreigazítási perek száma 2018-ban:
– kormánysajtó 109
– független sajtó 14

Az Átlátszó adatai szerint a kormánysajtó elvesztett pereinek száma önmagában is magas, de ráadásul rettentően romló tendenciát is mutat.

53 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormányközeli média, sokkal többet mint egy évvel korábban

A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2017-ben összesen 53 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közélet

Hirdetés