Szerkezetkész a páros alagút az M85-ös soproni szakaszánál

Márciusban már a betonozás indul.

„A déli és az északi járatban egyaránt lezárultak a soproni alagút szerkezeti munkálatai” – írja a Sopron melletti építkezésről a Magyar Építők.

Nélküled nem megy: támogasd a Nyugat.hu-t adód 1 százalékával! Neked csak pár kattintás, hogy továbbra is a téged érintő dolgokról tudósíthassunk.

Nyugat Média és Világháló Egyesület, adószám: 18889332-2-18
Ide kattintva érheted el kitöltési útmutatónkat!

A szakportál információi szerint a déli járatban már a CKT-alapréteggel és az AC-11 elválasztó aszfaltréteggel is elkészültek.

Márciusban kezdődhet a pályaszerkezetet befejező bazaltbeton terítése, azután pedig már a forgalomtechnikai elemek befejezése lesz soron.

Sunyovszky Consulting

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését. Az elkerülő – ahogy az a NIF térképén jól látszik - 4 kilométer hosszú, kétsávos út lesz az M85-ös és a Sopronból nyugatra kivezető Ágfalvi út között.

NIF

A Magyar Építők cikke nem tér ki arra, hogy mikor adják át az alagutat és a Sopron környéki új útszakaszokat.

Sunyovszky Consulting

Lapunk munkatársa jelen volt 2022 júniusában amikor „kilyukasztották a Bécsi-dombot”, azaz az egyik alagút átért a nyugati oldalra. Akkor arról volt szó, hogy a létesítményt 2024 végén adják át a forgalomnak.

Időközben kissé megdrágult

A beruházást eredetileg nettó 43,9 milliárd forintosra tervezték, de idén januárban már nettó 52,9 milliárd forintnál tartottak a kiadások – írta a múlt hónapban az Átlátszó. A drágulás okaként többek között az ukrán háborút és az „előre nem látható geológiai körülmények”-et jelölték meg.

NIF

Az SDD Konzorcium

Az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő alagút kivitelezője az SDD Konzorcium. A konzorcium tagjai: a Subterra-Raab Kft., a Pannon-Doprastav Kft és a Dömper Kft. A trióból az utóbbi a legismertebb. A céget korábban Völner Pálhoz kötötték, de az M100-as megépítésének törlésével bajba került, így azt átvette az egyik leggazdagabb magyar, Szijj László cége, a Duna Aszfalt.

Fotók: Sunyovszky Consulting Facebook oldala

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet