„Kiugró, több mint kétszeres növekedést tapasztalt a Szombathely-Budapest vonalon az Oszkár telekocsi szeptember 18 és 25 között, pont akkor, amikor pályakarbantartó munkálatok miatt vonatok helyett pótlóbuszok kezdtek el közlekedni” – írta lapunkhoz eljuttatott közleményében a cég ügyvezetője, Prácser Attila.
Közel 150 utas választotta az átszállás nélküli megosztott autózás lehetőségét a vonatpótlás helyett, így ez lett a 12. legforgalmasabb belföldi viszonylat. A cég az utasszám további növekedésére számít ezen a szakaszon az elkövetkező hetekben.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a győri fővonalon a MÁV, Celldömölk felé a GYSEV építkezik.
A Budapest-Hegyeshalom vasútvonal és a szombathelyi pályaudvar vágányhálózatának felújítása miatt kétszer, Csornán és Tatabányán is pótlóbuszos átszállásra kényszerül az, aki Intercityvel szeretne utazni. Ez legalább 3 óra 15 percre növeli a menetidőt, de a pótlóbuszos fennakadások miatt ez gyakran tovább növekszik.
A Székesfehérvár felé közlekedő gyorsvonat esetében a Celldömölk-Szombathely szakaszon van szükség buszos pótlásra, így az utazási idő akkor is közel négy órára nő, amennyiben sikerül tartani a menetrendet.
„Nem csoda, hogy az utasok vadásszák a telekocsi rendszerben felajánlott szabad helyeket" – jelezte az ügyvezető.
Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt tapasztaltak olyan mértékű hirtelen forgalomnövekedést a belföldi telekocsizásnál, mint ami az idei év szeptemberében kezdődött felújítás során tapasztalható.
Azt is hozzátette, hogy a vonatpótlás alatt az autósoknak nem csak az egyre növekvő üzemanyagárak megosztása miatt éri meg hirdetni szabad helyeiket, hanem mert segíteni tudnak más utazóknak is a közlekedésben – írták a közleményben.