Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

"Nem a hivatalnokokat védi az új szombathelyi ügyfélhívó rendszer"

Pár napja megjelent cikkünk kisebb felháborodást okozott a szombathelyi városházán. Szerintük az új ügyfélhívó rendszer az ügyintézést teszi gyorsabbá és kényelmesebbé.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Két nappal ezelőtt megjelent cikkünk Csak semmi flangálás! - Beléptetőrendszer a szombathelyi városházán 2010. May 03. 17:16 kisebb felháborodást okozott a szombathelyi városházán, úgy vélték, igaztalan állításokat fogalmaztunk meg. Dr. Szele Györgyivel, az igazgatási osztály vezetője kért szót, s a diskurzusba bekapcsolódott Keringer Zsolt, az informatikai iroda vezetője is.

Sokrétű a hivatal munkája

Szele Györgyi szerint a félreértések oka, hogy sokan nem ismerik a hivatalban folyó munkát. Gyorsan hozzátette, aki kíváncsi rá, annak szívesen állnak rendelkezésére. Éltünk a lehetőséggel, és az információkat most közzé is tesszük.

Szóval, a hivatal munkája sokrétű. Az állampolgár a legtöbb esetben a hatósági ügyekkel találkozik, ilyenek például az építkezésekkel, személyi okmányokkal, adóügyekkel, szociális és lakásügyekkel kapcsolatos esetek. De a hivatal foglalkozik a közgyűlés döntéseinek előkészítésével és végrehajtásával, a város üzemeltetési feladataival is. Tehát nagyon sok olyan ügy van, ami nem igényli a város polgáraival való kapcsolatot, személyes találkozást. A hivatal szervezeti felépítését itt nézhetik meg .

A továbbiakban - tette hozzá Szele Györgyi - vegyük azt az esetet, amikor az ügyfél kezdeményezi az ügy intézését. A városháza földszintjén kialakított új ügyfélszolgálat a tájékoztatásra és az ügyintézés megindítására, egyszerűbb esetekben az azonnali ügyintézésre szolgál. Itt az ügyfél megkapja a szükséges információkat, és elindíthatja az eljárást, illetve kiadják a kért igazolást.

Szele Györgyi szerint mégpedig gyorsabban, mint korábban. Mint mondta, nem is olyan régen még áldatlan állapotok uralkodtak a hivatalban. Az ügyfelek az emeleti irodák előtt vagy az emeleti közösségi térben gyülekeztek, az ügyintézők egyesével fogadták őket, közben hangzavarban, állandó nyomás alatt kellett intézkedniük.

Késelés is volt már a hivatalban

Ugyanis az ügyintézés (szaknyelven eljárás) nem csak abból áll, hogy az ügyféllel megbeszélik a dolgokat - mesélte. Iratokat kell beszerezni, jogszabályokat értelmezni, vitás esetekben a feleket meghallgatni, helyszíni szemlét tartani, stb. Ezen is segít most az új rendszer. Ha szükséges, akkor az ügyfelet tárgyalásra, meghallgatásra behívják, és akkor már az irodában, vagy más erre alkalmas helyiségben folytatják az eljárást, ide azonban csak a meghívó, idézés birtokában mehet fel.

Mint megtudtuk, azokban az ügyekben, amelyeket nem intéznek a központi ügyfélszolgálaton, továbbra is a korábbi rendszer szerint, az ügyintéző irodájában történik az ügyfélfogadás. Ez általában a városüzemeltetéssel, városfejlesztéssel összefüggő esetekben fordul elő. A Bejczi utcai épületben ellátott ügyekben – anyakönyvi, építési, hagyatéki, szabálysértési, stb. ügyekben - szintén az ügyintézők munkahelyén történik az ügyfélfogadás.

Az osztályvezető említett néhány extrém esetet, szóba került a türelmetlen, olykor agresszív ügyfelek részéről a sarokba, szemétkosárba vizelés, az ügyintéző bántalmazása, esetleg a vitás felek közti veszekedés a folyosón. Sőt, néhány éve késelés is előfordult a hivatalban. Ezek és a hasonló esetek a többi várakozó ügyfél számára sem kívánatos jelenségek ugyanúgy, ahogy a munkájukat végző hivatalnokok számára sem.

Ahogy mondta, az új rendszer csökkenti ezeket a veszélyeket, és közben gyorsabbá válik az ügyintézés. Ez pedig az ügyfelek érdekeit szolgálja, a részletek pontosabb tisztázással, a gyorsabb ügyintézéssel, a nyugodtabb ügyintézési körülményekkel, egyúttal lehetővé teszi a hivatalnokoknak, hogy határidőre fejezzék be az eljárásokat. Szóval szerinte az új rendszer egyszerre szolgálja az ügyfeleket, és az ügyintézőket, eredménye pedig a nyugodt, gyorsabb ügyintézés.

Továbbra is fejleszteni akarnak

Keringer Zsolt tette hozzá, hogy a hivatalt büntetik, ha túllépik a jogszabályban meghatározott határidőket. Az informatikai rendszer egyébként korszerű, bírja a jelenlegi terhelést. A tapasztalatok alapján pedig már most azon gondolkodnak, hogy a földszinti kilenc ügyfélszolgálati fogadóhelyet milyen formában lehet majd továbbfejleszteni, bővíteni annak érdekében, hogy az ügyek intézése minél gyorsabban és egyszerűbben megtörténhessen. Ősszel várhatóan változnak a jogszabályok is, a változások segíthetik az ilyen jellegű ügyintézési modell bevezetését az önkormányzatoknál.

A terem akusztikai és műszaki továbbfejlesztése mellett további informatikai támogatást kívánnak biztosítani a közeljövőben. A napi leterheltséget és az ügyek előfordulását napi szinten vizsgálják, ami elősegíti az ügyfélfogadási rend további módosítását, akár ezen a területen is bevezetik az elektronikus időpont foglalást is.

Néhány adat, a próbaüzem alatti ügyfélszolgálati napokon átlagban 400-500 ügyfelet fogadtak, az átlagos várakozási idő 4-6 perc volt.

Keringer Zsolt hozzátette még, hogy a projekt alapvető célja az akadálymentesített ügyfélszolgálat megteremtése volt, melyet az irányító hatóság már az átadás előtt ellenőrzött és mindenben megfelelőnek talált. Keringer szerint az ellenőrök külön kiemelték, hogy ilyen minőségű és komplexitású önkormányzati ügyfélszolgálatot még nem láttak.

Az ügyfélszolgálat hivatalos megnyitásával egyidőben elkészült az esküvői e-ügyintézési modul is, mely a www.szombathely.hu portálon belül az e-ügyintézés részen érhető el.

A telefonos időpont-egyeztetés pedig a 94/520-319 számon működik.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Kapcsolódó cikkeink

Csak semmi flangálás! - Beléptetőrendszer a szombathelyi városházán

Sorszámot kell húznunk, hogy az ügyintézőhöz juthassunk, ez lenne a lényege. A valóságban azonban a polgárok hivatalát elzárták a polgárok elől. Ahogy ezt más városokba is teszik...

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés

Közélet

Hirdetés
Hirdetés
Tovább az oldalra