Alonso és Massa leplezte le pénteken a Ferrari új versenyautóját

Nagy a nyomás az olasz csődör istállójában, hogy kiüssék a nyeregből a Red Bullt. A vezetőség azonban optimistább, mint valaha, és kíméletlen reményeket táplálnak az F150-nel kapcsolatban.

A tavalyi sok tekintetben a Ferrari éve volt: bebizonyították, hogy jó ötlet volt ejteni Kimi Raikkonent - Alonso végül többszörösen megérte a pénzét -, és azt is, hogy a szégyenteljesen satnya 2009-es év, amikor csak egyetlen futamgyőzelmet zsebeltek be, csak egy rossz álom volt. A konstruktőrök versenyében azonban még így is alulmaradtak, ami viszont nem megengedhető egy olyan csapatnak, amiért egy egész nemzet remeg, és rajtuk kívül is a világ legmasszívabb, milliós rajongótábora.

Úgyhogy a figyelem hullámai ismét összecsaptak felettük, és mindenki árgus szemmel várta az új autót, amit pénteken (a csapatok közül szokás szerint elsőként) be is mutatott a két pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa. Avatatlan szem számára a külső nem mutat sok újat, ám a belsőben szignifikáns változásokat ejtettek.

-
-

Az orra például magasabbról tekint le az aszfaltra, és a pilóták is magasabb pozícióban ülnek majd, hogy így a korábbinál is több levegő jusson az autó teste alá, ami által nő a szívóerő. Az - egységes Olasz Királyság létrejöttének másfél százados évfordulójának emléket állító, arról elnevezett - F150-be továbbá visszakerült a KERS, és nagy lépésnek számít az állítható hátsó szárny bevezetése. És mégvalami: a már említett évforduló miatt az olasz lobogó is több helyen felbukkan a fényezésen.

Nem csak Nikolas Tombazis, a tervezők feje nyilatkozta le magabiztosan tegnap, hogy nagyon optimisták az autót, valamint azt illetően, hogyan fog az teljesíteni az idényben. Még a vörös istálló mindig óvatosan fogalmazó csapatfőnöke, Stefano Domenicali is azt mondta, idézzük:

az F150-et egyszerű cél szolgálatába állítottuk. Ez pedig az, hogy megnyerjük a bajnokságot. Tudjuk, nem lesz könnyű, de határozottan ez az, amire törekszünk.

Miért is mondana mást, nem igaz? Persze a Forma 1-es csapatokra jellemző húzás, hogy - a ringbe lépő ökölvívók egymás felé mutatott "úgyis én aratom le a babérokat" attitűdjéhez hasonlóan - mindig a lehető legpozitívabban nyilatkozzanak meg új fejlesztéseikről, de a legtöbbeknél aztán az első futamoknál nagyokat pukkannak a nagyotmondás-lufik. Nem úgy a Ferrarinál: a tizenhat konstruktőri, és tizenöt versenyzői világbajnoki címet magáénak tudó csapat esetében lassan inkább az a különös, ha éppen nem sikerül címet védeniük.

Meglátjuk, hogyan fog ez menni az új csodagéppel.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Ebben a hónapban nyílik a világ első Ferrari témaparkja, és ilyen lesz

Stílusosan a világ leggazdagabb városában, Abu Dzabiban rendezkedik be a sportautók szupersztárja, hogy mámorba kergesse sebességrajongó táborát. Például a 240 kilométer per órás hullámvasúttal.

"Ha nem nyersz, nem igyekszel eléggé" - Forma-1 kiállítás Budapesten

Eddig nem tudtam, hogy az első Grand Pix-n magyarnak lengették a pepita zászlót, a kormánykerék funkcióival pedig az 1990-es évek elejéig nem nagyon törődtek.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Sport