A tavalyi sok tekintetben a Ferrari éve volt: bebizonyították, hogy jó ötlet volt ejteni Kimi Raikkonent - Alonso végül többszörösen megérte a pénzét -, és azt is, hogy a szégyenteljesen satnya 2009-es év, amikor csak egyetlen futamgyőzelmet zsebeltek be, csak egy rossz álom volt. A konstruktőrök versenyében azonban még így is alulmaradtak, ami viszont nem megengedhető egy olyan csapatnak, amiért egy egész nemzet remeg, és rajtuk kívül is a világ legmasszívabb, milliós rajongótábora.
Úgyhogy a figyelem hullámai ismét összecsaptak felettük, és mindenki árgus szemmel várta az új autót, amit pénteken (a csapatok közül szokás szerint elsőként) be is mutatott a két pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa. Avatatlan szem számára a külső nem mutat sok újat, ám a belsőben szignifikáns változásokat ejtettek.
Az orra például magasabbról tekint le az aszfaltra, és a pilóták is magasabb pozícióban ülnek majd, hogy így a korábbinál is több levegő jusson az autó teste alá, ami által nő a szívóerő. Az - egységes Olasz Királyság létrejöttének másfél százados évfordulójának emléket állító, arról elnevezett - F150-be továbbá visszakerült a KERS, és nagy lépésnek számít az állítható hátsó szárny bevezetése. És mégvalami: a már említett évforduló miatt az olasz lobogó is több helyen felbukkan a fényezésen.
Nem csak Nikolas Tombazis, a tervezők feje nyilatkozta le magabiztosan tegnap, hogy nagyon optimisták az autót, valamint azt illetően, hogyan fog az teljesíteni az idényben. Még a vörös istálló mindig óvatosan fogalmazó csapatfőnöke, Stefano Domenicali is azt mondta, idézzük:
az F150-et egyszerű cél szolgálatába állítottuk. Ez pedig az, hogy megnyerjük a bajnokságot. Tudjuk, nem lesz könnyű, de határozottan ez az, amire törekszünk.
Miért is mondana mást, nem igaz? Persze a Forma 1-es csapatokra jellemző húzás, hogy - a ringbe lépő ökölvívók egymás felé mutatott "úgyis én aratom le a babérokat" attitűdjéhez hasonlóan - mindig a lehető legpozitívabban nyilatkozzanak meg új fejlesztéseikről, de a legtöbbeknél aztán az első futamoknál nagyokat pukkannak a nagyotmondás-lufik. Nem úgy a Ferrarinál: a tizenhat konstruktőri, és tizenöt versenyzői világbajnoki címet magáénak tudó csapat esetében lassan inkább az a különös, ha éppen nem sikerül címet védeniük.
Meglátjuk, hogyan fog ez menni az új csodagéppel.