2017-re új buszállomása lehet Szombathelynek

Az első lépés: pályázati pénzből most elkészül az új buszpályaudvar terve.

A hivatalos formula szerint 2014-ig, közel 224,6 millió forintból egy megvalósíthatósági tanulmány készül majd arról, miként lehetne Szombathelyen, a vasútállomással szembeni térségben egy korszerűbb központi pályaudvart felhúzni. A sokmilliárdos projektből (amely az intermodális közlekedési központ nevet kapta) mára kikerült a Volán-pláza terve. Viszont a megvalósíthatósági tanulmányhoz hozzácsatolják a régóta vágyott, vasút környékén befejezetlenül maradt körút (a Vasút utca és a Pázmány Péter körút összekötésével) megépítését is - tudtuk meg ma délelőtt a városházi sajtótájékoztatón.

Ady téri buszállomás - WC
Tízezrek fordulnak meg naponta
nyugat.hu
25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Ahogy dr. Puskás Tivadar polgármester tájékoztatott, a megvalósíthatósági tanulmány egészét pályázati pénzből (az Új Széchenyi Terv keretében) finanszírozzák, önrész nem kell hozzá. A pénzt pedig Hende Csaba hathatós közreműködésének köszönhetjük.

De miről is van szó?

A város a közlekedési társasággal karöltve évtizedek óta tervezi, hogy az Ady téri központi autóbusz-várónak Fapados Ady tér - megszólalt az üzemeltető (Frissítve!) 2011. May 12. 17:35 új helyet keres. A rendezési tervben régen kijelölték a helyét az új buszállomásnak, melyet a vasútállomás szomszédságába, a Szelestey, a Vasút, a Semmelweis és a Nádasdi utca által körbehatárolt 2,6 hektáros területen szerették volna megvalósítani. Az elképzelések szerint mélygarázsokat, kereskedelmi és szolgáltató egységeket is magába foglaló „Volán-pláza” is megvalósult volna itt, a beruházáshoz azonban az elmúlt évtizedben nem sikerült tőkeerős befektetőket találni.
Amiben az elmúlt évtizedben tényleges előrelépés történt, hogy a SZOVA egymilliárd forint értékben már felvásárolta a kérdéses területeket.

Ady tér
Vágvölgyi Bálint

Dr. Puskás Tivadar szerint maga a beruházás, az "intermodális közlekedési központ" felépítése 2014-20 között valósulhatna meg, de a polgármester bízik abban, hogy 2017 decemberében átadhatják.

Marton Zsolt alpolgármester szerint erre a mostani hatástanulmányra azért van szükség, mert csak ezen dokumentációk birtokában lehet EU-s pénzekre pályázni. (Ebből a pénzből műszaki felméréseket, számításokat és utasszámlálást is végeznek majd.) Önerőből azonban kevés esély lenne ezt a grandiózus elképzelést megvalósítani. Ráadásul a sokmilliárdos projektben nemcsak új buszpályaudvar, de egy új körút, valamint egy új felüljáró (amely összekötné az északi és a déli városrészt) is szerepel. (Megtudtuk, még, hogy a terv megalkotóját egy hamarosan kiírandó nyílt közbeszerzési pályázaton választják ki.)

Mi lenne az Ady térrel?

Vizsgálni fogják ennek kérdését is, de – ahogy Puskás elmondta – a felszabaduló területet semmiképpen sem tervezik beépíteni. Ami biztos, hogy az Ady tér alatt teljes közműcserére lenne szükség. Másrészt a földalatti terület (gondoljunk csak a közeli Romkertre – és Borostyánkő útra, amely valószínűleg a buszpályaudvar alatt is folytatódik) valószínűleg a régészek számára is tartogat meglepetéseket.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Szombathely újabb szégyenfoltja

A tervezett autóbusz-pályaudvar területe gazdátlan és gondozatlan. Olvasónk szerint parkolónak lehetne használni.

Fapados Ady tér - megszólalt az üzemeltető (Frissítve!)

Száz forint ellenében garantált a szocreál retro-élmény: az átutazó az Ady téren csikkel teleszórt fapados külső váróval, és lepukkant uniszex wc-vel találkozhat. Tényleg, mikor lesz Szombathelynek új, méltóbb buszpályudvara?

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet