Szüntessék meg a diákok irreális terhelését! - Ezt is követelik a szombathelyi Művészeti tanárai a KLIK-től

27 pontban összegyűjtötték követeléseiket a KLIK felé a szombathelyi Művészeti Szakközépiskola tanárai is.
 
 

Szüntessék meg a diákok irreális terhelését! - Ezt is követelik a szombathelyi Művészeti tanárai a KLIK-től

27 pontban összegyűjtötték követeléseiket a KLIK felé a szombathelyi Művészeti Szakközépiskola tanárai is.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Szüntessék meg a diákok irreális terhelését! - Ezt is követelik a szombathelyi Művészeti tanárai a KLIK-től

27 pontban összegyűjtötték követeléseiket a KLIK felé a szombathelyi Művészeti Szakközépiskola tanárai is.

Egyre dagad az az ügy, amit a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestülete robbantott ki. Az iskola pedagógusai ugyanis az ellen emelték fel a szavukat, hogy a túlszabályozott oktatási rendszer pont a legfontosabbtól, a tanítástól veszi az idejüket. A tanárok azt is nehezményezték, hogy nem csak, hogy túl sok az adminisztrációs munka, de azt is központilag szabály meg, hogy mikor mit, miből tanítsanak a diákoknak. Ahogy arról már mi is hírt adtunk a Vas megyében 11 iskola csatlakozott, a mostanra már országossá duzzadt kezdeményezéshez. Így első lépésként a nagy országos, február 13-i tüntetés előtt, ma, február 3-án Szombathelyen is demonstrálni fognak a pedagógusok, a szülők és a diákok is. Egyszóval mindenki, akinek a véleménye megegyezik a tüntetőkével.

Az országos kezdeményezéshez csatlakozó intézmények pedagógusai már egy weblapot is üzemeltetnek. A webcímében is nagyon beszédes, tanitanek.com sorra közli az egyes oktatási intézmények javaslatait és kéréseit, amit a fenntartók felé fogalmaznak meg. A Szombathelyi Művészeti Szakközépiskola tanárainak javaslatai tegnap kerültek fel az oldalra. Az összegzést a tanárok a félévzáró értekezleten vitatták meg.

Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük a szombathelyi tantestület 27 pontját.

Oktatásszervezés, hatáskörök:

1. Kérjük, hogy az oktatás-nevelés területén az átalakításokat messzemenően a szubszidiaritás elvének figyelembevételével hajtsák végre a gyakorlatban!
2. Állítsák vissza az igazgatói hatásköröket, mindenekelőtt a munkáltatói jogokat!
3. Állítsák helyre az iskola jól bevált, több évtizedes belső irányítási struktúráját, a tanulói létszámhoz való kötöttség megszüntetésével, a feladathoz szabott státuszok megadásával! (Esetünkben két tagozatvezető – egy zenei és egy képzőművészeti –, egy általános igazgatóhelyettes és egy gazdasági vezető jelenléte ideális az igazgató mellé.)
4. A pedagógusok felé irányuló bizalmatlanság légkörének megszüntetése érdekében kérjük, hogy töröljék el a kötelező 32 órás benntartózkodás adminisztrálását! Bízzák az igazgatókra a tanárok tanórán kívüli munkaelosztását, ellenőrzését!

Pedagógiai-szakmai munka:

5. Kérjük, hogy állítsák vissza a tankönyvválasztás szabadságát!
6. Vizsgálják felül a NAT-ot a diákok irreális terhelésének csökkentése érdekében!
7. Tegyék minden paraméterében kompetenssé a tanfelügyeleti rendszert! (Pl. ne fordulhasson elő, hogy tánctanár minősít zongoratanárt!)
8. A pedagógiai munka színvonala érdekében radikálisan csökkentsék a pedagógusok tanfelügyeletből és intézményi önértékelésből fakadó irreális adminisztratív terhelését!

Munkaterhelés, bérrendezés:

9. Kérjük, hogy a minőségi munkavégzés érdekében csökkentsék a tanárok kötelező tanítási óraszámát heti 20-22-re!
10. Állítsák vissza a pedagógusok illetményének minimálbér-alapúságát! (Ez volt a legfontosabb eleme a kiszámítható életpálya-modellnek!)
11. Gondolják át újra a túlmunka elrendelésének és díjazásának gyakorlatát! (Nonszensz, hogy tartós helyettesítés esetén a helyettesítő kolléga akár heti 32 tanóra megtartására is kötelezhető heteken keresztül a havi alapbéréért.)
12. Rendezzék méltó módon az érettségiztető és szakvizsgáztató kollégák felelősségteljes plusz munkáját!
13. A jogszabályokban előírt rendkívüli munkavégzés díjazása sose lehessen méltányossági kérdés vagy a fenntartó aktuális költségvetési helyzetének függvénye!
14. Csökkentsék és ésszerűsítsék az utazó tanárok útiköltségeihez köthető bürokráciát! (Pl. engedélyezzék újra a Start-kártya használatát, mellyel mind a dolgozó, mind a fenntartó költsége csökken.)
15. Haladéktalanul és radikális mértékben fejlesszék a közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező pedagógiai munkát segítő adminisztratív dolgozók méltatlanul alacsony bérét!

Gazdálkodás:

16. Kérjük, hogy a hatékonyság, a könnyebb tervezhetőség és ésszerűség érdekében állítsák vissza az iskola önálló gazdálkodási jogkörét!
17. Vonják ki a közbeszerzési törvény hatálya alól a szakképzési nyersanyagok beszerzését, különös tekintettel a kisebb értékű beszerzésekre!
18. Elengedhetetlen az oktatáshoz feltétlenül szükséges anyagok, eszközök beszerzési folyamatainak lényeges egyszerűsítése. (Az 2015/16. tanév őszi félévében a finanszírozás elmaradása miatt beálló képzési anyagigény hiánya okán iskolánkban meghiúsult a szakmai tantárgyak tananyagegységeinek maradéktalan teljesítése.)
19. Az iskola kapcsolatait és forrásait a központosított intézményfenntartás elsorvasztotta. Szükségesnek látjuk az önálló intézményi pályázás és képviselet gyakorlatának visszaállítását.
20. A nívós szakmai képzés érdekében elengedhetetlennek tartjuk az országos és nemzetközi szakmai versenyek költségeinek folyamatos biztosítását.
21. Fontos az iskolai könyvtári állomány fejlesztéséhez szükséges kották, szakmai folyóiratok, szakkönyvek vásárlásához a forrás biztosítása.
22. Elengedhetetlen a szakmai képzési eszközök rendszeres karbantartásának finanszírozása (pl.: élezés, kopóalkatrészek cseréje, pótlások, hangszerek hangolása és javítása, szerszámgépek rendszeres, szakszerű ellenőrzése).
23. Biztosítani kell az iskolaépület és berendezési tárgyainak folyamatos karbantartásához szükséges költségeket, továbbá a technikai személyzet számára a napi munkavégzéshez a szerszámokat, nyersanyagokat, védőfelszereléseket.

Szakmai érettségi, szakgimnázium:

24. Kérjük az emelt szintű szakmai művészeti érettségi vizsgatárgyak szakmai felülvizsgálatát, bevezetésének elhalasztását, legalább addig, amíg a NAT egységes elvárásrendet nem fogalmaz meg a bevezetett tárgyakra vonatkozóan, és amíg nem adnak ki egységes és nívós szakmai tankönyveket (pl. zeneirodalomból). Elvből elutasítjuk azt az eljárást, hogy a diákok egy évvel az érettségi előtt tudják meg, milyen tárgyból kell majd emelt szinten beszámolniuk, ráadásul úgy, hogy a közzétett érettségi tárgyak belső tartalma teljesen szabályozatlan, esetleges, sőt akár visszaélésekre is lehetőséget adhat.
25. Állítsák vissza a diákjaink körében népszerű, egyúttal nemzeti örökségünket, magyarságunkat ápoló népművészet és a magyar népzene alapjai tárgyakat kerettantervi tárgyként és választható érettségi tantárgyként!
26. A szakgimnáziumi óraterv összeállítása szakmai egyeztetés és szakértői vélemények alapján történjen! Bevezetését el kell halasztani, amíg a képzési kimenet nem tisztázódik.
27. A magyar közoktatás, a felnövekvő generációk és a pedagógustársadalom érdekében kérjük és elvárjuk, hogy a jövőben minden reform csak széleskörű szakmai egyeztetés, valós hatástanulmány, tesztelés után és csakis felmenő rendszerben kerüljön bevezetésre!

A fáklyás szimpátia tüntetés ma este Szombathelyen, a Borostyánkő áruháztól, 17 órakor indul a városháza, majd a KLIK helyi szervezete, a tankerületi igazgatóság Kossuth utcai épülete elé.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés