Sok nő kerül infarktus miatt kórházba, és Murray Mittleman vezetésével egy munkacsoport Bostonban azt vizsgálta, hogy a szívrohamot követően fogyasztanak-e alkoholt és ennek milyen hatása van későbbi sorsukra. Az közismert, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás kedvező hatású a szív-és érrendszerre, de a szívbetegség által már bizonyítottan érintett hölgyekre vonatkozó adatokkal a szakemberek nem rendelkeztek.
A vizsgálatban 64 szívgyógyászati intézet heveny infarktus miatt kezelt 1253 nőbetegének csaknem húsz év alatt bekövetkező halálozását írták össze. A vizsgált személyek 61 százaléka nem fogyasztott alkoholt, 22 százalék hetenként átlag egyszer ivott egy italnyi szeszt, ami egy deci bornak vagy egy pohár sörnek felelt meg, hat százalék heti egy-három alkalommal ivott ennyi szeszt, 11 százalék heti három alkalommal, vagy még gyakrabban ivott ennyit.
A kutatók a statisztikai értékelés során figyelembe vették a nők társadalmi-gazdasági körülményeit, életkorát és egyéb adatait is és azok ismeretében számolták ki az alkohol fogyasztásától függő halálozás kockázatát. Meglepetésükre azt találták, hogy a halálozás esélye az alkoholt egyáltalán nem fogyasztókhoz képest 34 százalékkal volt kisebb azoknál, akik hetenként akár egynél is ritkábban, de ittak valamilyen szeszes italt.
(Forrás: MTI)