"Jobb lett volna, ha kitiltják az autókat a Berzsenyi tér környékéről"

 
 

"Jobb lett volna, ha kitiltják az autókat a Berzsenyi tér környékéről"

 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

"Jobb lett volna, ha kitiltják az autókat a Berzsenyi tér környékéről"

Ahogyan gyorsjelentésünkben már írtuk, a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság egyhangú szavazással döntött arról, hogy leszereltetik a Széchenyi utca végén a balra kanyarodást tiltó táblát. Ezt:

Nem is volt nagy vita, Lendvai Ferenc bizottsági elnök (Fidesz) szerint a tervező célja az volt, hogy próbálják meg csillapítani a Szily János utca átmenő forgalmát. Megjegyezte, ha a bizottság úgy dönt, a táblát 24 óra alatt leszerelik.

Nemény András (baloldal) kifejtette, ezt a döntést már a decemberi közgyűlésen meg kellett volna hozni, Kopcsándi József (baloldal) pedig megemlítette, hogy elő kellene venni a teljes közlekedési rendszer felülvizsgálatának tervét.

Molnár Miklós alpolgármester (Pro Savaria) viszont azt mondta, ez volt a lehető legrosszabb megoldás. Eredetileg le akarták zárni a forgalom elől az egész környéket, ehhez hozzászokott volna a lakosság. De az nem működik, hogy beengedik a forgalmat, aztán csillapítani azt, vagy van forgalom, vagy nincs.

A tér és környékének teljes lezárásáról egyébként vannak tapasztalatok, gyakorlatilag ez az állapot volt a nyolc hónapig tartó felújítás alatt. Amit a városmaketten egy videóval be is mutattunk:

Nyugat.hu

Hát ezért áll be mindennap a Petőfi és a Tököly utca Szombathelyen

A meglepetést azonban az építészkamara képviselője okozta, aki a tér tervezőjének álláspontját közölte. A tervező, Mangliár László ugyanis kijelentette, hogy ő két megoldást tartott elfogadhatónak, az egyik, hogy tiltsák ki az autókat a térről, a másik pedig, hogy a Széchenyi utca végén engedélyezzék a balra kanyarodást.

Vagyis,

nem a tervező miatt szerelték fel a tiltótáblát

Arra nem kaptunk választ, hogy akkor mégis ki döntött a tilalom mellett, de a bizottság úgy döntött, hogy leszereltetik a táblát. Molnár Miklós kijelentette: „A lakossági tiltakozás erősebb, mint az eszetlen megoldások. ”

Az is elhangzott, hogy a közeljövőben átfogó vizsgálat alá vetik a város közlekedési rendjét, és egy koncepciót dolgoznak ki.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés