VOLT fesztivál 2011. harmadik nap

Fesztivál-gyorstalpaló a Volt harmadik napjáról

Ma több éves tapasztalatainkat osztjuk meg a különböző szállások előnyeiről és hátrányairól, meghagyva mindenkinek a szabad választás lehetőségét. De a zenei helyzetjelentést sem felejtjük el teljesen.

Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket!

Tradícionális VOLT-eső

Nem úsztuk meg eső nélkül a Voltot, harmadik nap ránkszakadt az ég, és mindenki elővehette a betárazott esőkabátot és gumicsizmát, ami nélkül tapasztalt fesztiválozó már nem indul el Voltra. A sátrakban már tegnap is majd meg lehetett fagyni, ma főleg vacogós volt a hangulat azoknak, akik a szállás ezt a fajta verzióját választották. Nem jártak mesésen más szempotból se, az erős szél sok sátrat összedöntött vagy elvitt.

Sátor vs. faház

Belegondolva az a 12.000 forint/fő nem is olyan sok azokért a faházakért, amiket a kempingben bérelni lehet. Bár a ház nem túl nagy: papírforma szerint 3 személyes – és tanulmányaink is azt mutatják, hogy ennél többen nem lehet benne emberien elférni. Jár hozzá egy nem működő csap, tükör, annyi szekrény és polc, ahol bőven elfér még pár haver cucca is, lepedő és pokróc, meg a legfontosabb: az igazi ágyban alvás élménye. Nagy könnyebbség, hogy nem kell cipelni a hálózsákot, a sátrat, a gumimatracot vagy laticert, attól függően ki mennyire kényes. Nem kell megkűzdeni sem a használható sátorhelyekért, amiből pedig szűkre szabott a mennyiség.

Vagy inkább egy panzió?

Persze egy ilyen faház még mindig nem oldja meg a tisztálkodás kényes kérdését. Aki kultúrkörülmények között szeretné ilyen ügyeit is lebonyolítani, annak bizony a fesztiválon kívül kell szállást keresnie. A Volt panzióban például 16.000 forintot kell kifizetnünk fejenként, de királyi bánásmód jár érte. A faházak retro-kopott stílusával ellentétben itt modern, tiszta, tágas, két fős szobák vannak, két szobánként saját fürdővel. Bár azt nem mondom, hogy itt pancsolhatunk a forró vízben, de még ha nem megfelelően is választjuk meg a zuhanyzásunk időpontját, akkor is maximum langyos vizet kapunk a nyakunkba. És persze az is előny, hogy nem kell egy órát sorban állni érte.

Előnyök és hátrányok

Minden szállásnak meg van az előnye és a hátránya is, hiszen hiába jár egy kis kényelmetlenséggel például a faház, benn lehetünk a fesztivál körforgásában, ha elálmosodunk, netalán túl sokat pálinkát öntöttünk magunkba, rögtön ledőlhetünk, és nem kell az egész vásoron átbotorkálni részegen. Aki szerint koleszban aludni túl drága, az gondoljon bele, mennyi pénz spórol meg azzal, hogy kinn például a kolesz éttermében eszik egy 600 forintos menüt, amitől bőven jól is lakik, vagy kinn veszi meg a napi vodka és narancs adaját, amit délután a kolesz szoba hűsében tud elszürcsölgetni.

Gondolkodj előre!

Mindenkinek más szempontok a fontosak, így lesz az, hogy tetemes mennyiségű ember választja a szállásnak mindhárom formáját. Gondoljunk erre előre, és foglaljuk le időben a szállást, ami legalább két hónappal a fesztivál kezdete előtti időpontot jelenti. A faházak a foglalás-kezdés kihirdetésétől kezdődő 10 percben elfogynak, itt is szemfülesnek kell lenni, ha sátrazni akarunk, akkor pedig nulladik napon kapunyitás elött több órával legyünk a helyszínen.

És most a zenéről

A tegnapi nap húzós volt az alternatív kedvelőinek, korán kezdődtek a jó koncertek, későn lett végük és köztük csak mégtöbb jó koncert volt! Háromnegyed kettőkor már Odetten volt kötelező megjelenésünk. A vasnépés fotósfiúk szerint minden férfi, aki látta már Odettet élőben szerelmes belé, vagy legalább a hangjába, így most nem csak kötelességből zarándokoltak a fotósárokba. Rögtön utánna jött az Anna and the Barbies fellépése, akik énekesnője, Pásztor Anna újra félelmetesen extrém ruhában domborított. Az elsőre értelmezhetetlen fejdíszét egy beteg kutyák nyakába való tölcsér és egy adag fekete tüll alkotta. Annát még az sem zavarta, hogy a ruhában gyakolatilag lehtetlen énekelni: belógattak neki egy mikrofont.

És ami még lesz…

A délutánt jószerével színpadtól színpadig rohangálással tölöttük, nem akartunk lemaradni sem a Óriás, sem a Moog, a Fish!, és a Heaven Street Seven koncertjéről, és mindent összetve, ezzel nem voltunk egyedül. Nem kis büszkeséggel mondjuk, hogy megörökítettük a Moby koncertjeit – Mobyék hallatlanul szigorúak voltak, és előre leadták a listájukat, hogy melyik újság fotósait látják szívesen az árokban. Meglepetésünkre és örömünkre a nyugat.hu is rajta volt ezen a listán. Az egyetlen, ami fejtörésre ad okot, hogy a mai nap még húzósabb lesz: Parov Stelar, Ting Tings, Thirty Second to Mars és Paul Kalkbrenner nyomul a nagyszínpadnál – úgy tűnik a legnagyobb dobásokat hagyták a végére.

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu