Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter a címben is szereplő szavaival szabad utat adott a város első sikeres uniós pályázatának megvalósításához. Az elektronikus alapkőletétel helyszínéül szolgáló házasságkötő terem így egyáltalán nem vesztett funkciójából: az elnyert 375 millió forint, a több mint 50 milliós önrésszel karöltve hivatalosan is frigyre lépett azokkal a hosszú távú elképzelésekkel, amelyek révén a hivatali működés jóval átláthatóbb lesz, így pontosan követni lehet majd, hogy hol tart egy ügy, vagy éppen hol, és kinél akadt el. Ez utóbbi idézet Abajkovics Pétertől, a szombathelyi önkormányzat Informatikai Szakmai Bizottságának elnökétől való, aki prezentációval is megerősítette a beruházás nyomán megvalósítandó fejlesztéseket.
Ügykezelés otthonról is, amikor csak kedvünk tartja
Ezek között előkelő helyet foglal el a digitális ügyfélszolgálati rendszer magasabb szintre emelése, az elektronikus úton történő adóbevallás lehetőségének megteremtése, valamint a nyilvános internetelérési helyek, az úgynevezett utcai terminálok létesítése. Az Európai Unió elektronikus ügyintézési szolgáltatásokra vonatkozó ajánlásában szereplő szintek közül elérhetjük végre a harmadikat ami a nyomtatványok és űrlapok online úton történő kitöltését jelenti, beleértve a hitelesítést , illetve megalapozhatjuk a negyediket, ami a teljes ügymenet elektronizálását jelenti.
Modern, szolgáltató önkormányzat
Valamennyi hálózat jellemzőjeként itt is egyedi azonosító és jelszó ami nem automatikusan jár, hanem igényelni kell könnyíti majd meg a zökkenőmentes adminisztrációt. Ez biztosítja a hozzáférést a magán- és jogi személyeknek egyaránt. A digitális ügyfélszolgálati rendszer többletinformációt is szolgáltat, hiszen végigkövethetjük ügyünk intézésének történetét, de megtekinthetjük a már korábban beadott űrlapokat is, ha esetleg nem emlékeznénk már rájuk.
2005-re kiépül a végleges rendszer, aminek gyümölcseit remélhetőleg egy modern, szolgáltató önkormányzat formájában szüretelhetjük majd le.