- Elsőként a Budapesti Iparművészeti Egyetemet jelölöm meg, de hasonló szakon szóba jöhet még Sopron is.
- Hogy jut eszébe egy szombathelyi fiúnak Torinóba pályázni?
- Az Autópiac egyik számát lapozgattam, amikor felfigyeltem a kiírásra. Interneten utánaolvastam, aztán úgy döntöttem, munkához látok. Kicsit megkönnyítette a helyzetemet, hogy magyar pályázatra már készítettem autómodellt, így tudtam, mik az elvárások.
- És Magyarországon milyen eredményeket sikerült elérni?
- Sajnos idehaza nem sikerült különösebben felhívnom magamra a figyelmet, pedig indultam a Magyar Formatervezési Díjért is, ám fiatal koromra hivatkozva kizártak.
- Furcsa. Azt hittük, a fiatalság előnyt jelent.
- Kedvesek voltak. Minden anyagomat visszaküldték, levélben értesítettek, miben kell javulnom, hogyan kell még jobb tervekkel előállni, no meg "öregednem" a sikerért.
Ünnepség egy kastélyban, buli egy olasz vendéglőben
- Mi maradt meg benned Olaszországból, Torinóból?
- Izgalom, várakozás, no meg az Autómodell Tervezők Versenye-világkiállítása. Az első húsz helyezettet - köztük engem is - meghívták Torinóba. A kiállítás egy kastélyban volt, itt tartották az eredményhirdetést is. Aztán átvonultunk egy olasz vendéglőbe, és tartottunk egy laza bulit.
- A pályázatnak két plakáttal és egy makettal vágtam neki, és természetesen egy jól sikerült autótervvel, ami az "insect" (rovar) fantázianévre hallgat, plusz egy angol nyelvű pályázati leírással. A modell tulajdonképpen egy kiváló áramvonallal rendelkező szuperjárgány. Felhasználását tekintve kisautónak készült, ami városon kívül is jól megállja a helyét. Az autó a testi fogyatékosok és a sérültek számára is kedvező megoldás. A jövő autóinál egyébként is alapvető szempont a fogyatékkal élők igényeinek kiszolgálása.
Két hónapig dolgozott az autón
- Mennyi időt igényelt a pályázati csomag elkészítése?
- A makett vitte el az idő nagy részét, több mint két hónapig készült. Először agyagból, majd gipszből, a végén szilikonból állt össze a teljes autóterv. Igazán ez volt a kihívás. Jól jöttek a suliban szerzett tapasztalatok.
- Honnan a "rovar autó" ötlete?
- Már régóta motoszkált a fejemben egy autó, amely formájában a rovarokhoz hasonlít. Szerintem a Volkswagen bogár is hasonló apropóból születhetett.
- Nem olyannak tűnsz, mint aki megelégszik ennyivel. Jelenleg milyen kihívások "mozgatnak"?
- Los Angelesbe elküldtem egy másik pályázatot is. Nemsokára pedig kezdődik a III. Peugeot autótervezési verseny, amire van egy kiváló ötletem.
Amennyiben az enyémet választanák, akkor életnagyságú makettet készítenek belőle. Az lenne a hab a tortán.
Ha matekórán szállja meg az embert az ihlet...
leskicceltem, aztán otthon fejlesztettem tovább. A Peugeot amúgy a kedvenc
márkáim egyike, ezért nehezebb, hiszen sok séma van a fejemben ezzel a
típussal kapcsolatban.
- Így nem könnyű a tanulás, pedig mindjárt itt az érettségi.
- Hát igen. Rajzból is érettségizek, ami egyáltalán nem jellemző, de nincs mese, ez a kedvenc tantárgyam, így ragaszkodtam hozzá.
- Rajzból profi vagy. Kell még fejlődnöd?
- Ha egyetemre akarok menni, úgy emberábrázolásból mindenképpen. Sajnos, úgy tudom, autómodellekkel egyelőre nem lehet bejutni.
- Ahogy elnéz az ember, hosszú bőrkabát, nagy fémnyaklánc, lebegő hajfürtök, no meg a kismotor, amolyan művész feeling sugárzik belőled.
- Á, dehogy, ez a látszat! Nem igazán érzem magam jól szűk keretek közt, s nem kötnek le a modern, sablonos divatirányzatok, trendek sem. Úgy öltözködöm, ahogy jól esik. Ez persze néha kölcsönöz némi egyediséget, talán ezért gondolják rólam az ismerőseim, hogy kissé más vagyok. Amúgy kösz, jól érzem magam a "bőrömben".