Az érték a perifériára szorul mindig és mindenhol, de ez nem újdonság. Elég csak végigfutnunk azon, milyen világi hülyék uralják a slágerlistákat országos szinten, vagy mennyien rúgják a port még mindig a Dózisra helyi szalagavatókon. Tudhatjuk jól, a drágalátos kereskedelmi tévék helyezik fel a koronát a gagyi és giccs terjedésére, emberformájú baglyoknak viszont örömteli elhűlésben lehet része, ha éjfél körül még távirányítóznak: akkortájt belefuthatnak még jó műsorokba is, gondoljunk akár csak az RTL Klub Infomániájára vagy a TV2 Struccára.
Az újrapofozott széria szabad kezet kapott
Ez már nem a konzumidióták műsorsávja, így történhetett meg az, hogy a Totalcar újrapofozott szériája eléggé szabad
kezet kapott, mellé meg szabad teret, akkorát, hogy abba még egy Mercedes kamion is beférjen.
Igen, a készítőket megdobták egy jelentőségteljes stúdióval, amiben aztán a
szombathelyi Dési Huber István Általános Iskola egykorvolt kistanárja, ma a médiaszemélyiségek
bulvárlapokból kimaradó, szubkulturális-jófej vonulatához tartozó Winkler Róbert
kamerák előtt villázhatott vadul olyan metálra, ami napközben elképzelhetetlen lenne
ugyanezen a csatornán.
Esküdni mernék, hogy a bársonyos popszakmában eltöltött évek után meg sem halljátok, ha az egyik sarokban ütvefúrnak kommentál oda a meghívott Wackor együttesnek az örök műsorvezetőtárs, az eleven sziporkáival elmaradhatatlan Bazsó Karotta Gábor, szép átmenetet képezve ezzel egy másik számottevő műsorelemhez, amikor egy úgynevezett zöldségesbuszt alakít át a tuningos East Block brigád. Ők honlapjuk tanúsága szerint arra hivatottak, hogy kitöltsék a szívekben az autóbuzériát áhító űrt.
Tévés pályafutásom során először érzem, hogy hasznos tagjai
vagyunk a társadalomnak
A Totalcar már eddig is egy teljes mértékben élvezhető autósmagazinként
volt számon tartva, de azzal, hogy a heti egyszer elröppenő félórát felváltja a
havi egyszeri egy óra, Winkler és Karotta még szélesebbre tárhatták a szezámot.
Elmentek például egy plasztikai sebészhez megkérdezni, hogy egy Mercedesszel vajh növelhető-e
a péniszhossz (Válasz: pszichológiai értelemben simán).
A Mercedes-jelenséget körülcirkáló első (új)adásban rögtön meglepnek minket, és a felső-luxuskategóriás hajtányokat a későbbi műsorrészre tartogatva legelőször is a budapesti közt szolgáló járműveket tesztelik: narancssárga szerelésbe bújva gyermeki gyönyörrel rángatják a Merci kukáskocsi szemétveder-pöcögtető karját, majd hasonló típusú mentő dugóleküzdő faktorát mérik fel megkülönböztető jelzés mellett, végül szippantós Mercit kísérnek el munkaútjára egy csatornába is lemerészkedve, olyan irodalmi meglátásokkal élve, mint a finganom kell, azt hiszem teljesen okafogyott viszatartani.
Étolaj a tankba, mercijel a nyakba
Ellenpólusként Valenciában ér utol minket a következő snitt a 2007-es C osztály bemutatásával,
majd egy, a jövedéki adó intézményét két lábbal sárba tiporni készülő urat
vesznek elő, mindvégig háttal állítva a közönségnek: alanyuk eseményszámba menően
feltalálta ugyanis a használt étolajjal működtethető Mercedest.
Winklerék komótosan krumplit és halrudat sütnek hát a későbbi üzemanyagban, majd egy kurvadrága vezérigazgatói csodaautó ami belül káprázatosan kellemes közeg gumiját koptatják el szikrázásig, s a szeptemberi események nosztalgiájára rendőri szerepbe bújva eljátszanak egy kis zavargásosdit is: ej, este az asszony hogy fog örülni, amikor ezt chips mellett visszanézzük. Real rendőrvicc.
A show Karotta transzformációjával ér véget, amit az éppen tesztelt koromfekete S600 V12 AMG típus indukál belőle: feszítő kényszertől hajtva mercis fuxot, majd fegyverboltban Kalasnyikovot vásárol magának, végül tarkopaszra nyíratja a fejét, ami így viszont fehér, tehát rögtön szoláriumba vezet az útja, a verdát elakadásjelzővel állítva meg az üzlet előtt.
Magas fordulatszámon tálalt tartalom, erős kezdés és gyengének nem nevezhető poénok el tudnánk ezt viselni gyakrabban is, mint hogy csak havi egyszer jöjjenek meg. Vessünk belé bizalmat, hogy a folytatás is véresen komolytalan lesz.