A mai napon előállt Lázár bejelentette: beforgatják a GYSEV járműállományának egy részét az ország többi részére January 08. 12:15 egy 10 pontos vasútfejlesztési tervvel Lázár János építési és közlekedési miniszter. Erre reagált szerda este Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi főpolgármester-jelölt, és mint az várható volt, nem igazán nyűgözték le az elképzelések. Véleményének egy Facebook-bejegyzésben aztán hangot is adott, melyben egyből úgy indít, hogy "Hallom, kínkeservesen kellett kiizzadni magukból a MÁV új vezetőinek 10 olyan, jól hangzó dolgot, amit 2026-ig meg tud ígérni ma Lázár János, miután a miniszterre kezd ráégni a rengeteg működési zavar, melyeket jelentős részben épp az általa kivont források, leállított projektek és kudarcos átszervezések okoznak."
A folytatás sem kevésbé kritikus, ugyanis mint írja, ezek között a dolgok között "több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet".
És, hogy mire gondol? Például arra, hogy "a 8 kocsis zsúfolt balatoni InterCity mellé (amin akár 5-600 utas is utazik) egy 45 üléses busz is indul majd, ha épp nem működik a vonaton a klíma", vagy hogy "minden egyetemista a 945 forintos vármegyebérletéből 94 forintot visszakap majd, ha havi ötször késik a vonata húsz percnél többet".
Felhívja azonban a figyelmet arra, hogy
a tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp öt pontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont.
Azt is hozzáteszi, hogy a "cseh vagy az osztrák beruházási szint kettő, azaz 2 százalékát sem költi Magyarország az idei költségvetésben vasútfejlesztésre." De legalább
a nagy budapesti és a vidéki pályaudvarok és a mögöttük található, rendkívül értékes óriási fejlesztési területek eközben ellenérték nélkül 99 évre épp magánkézbe kerülnek
- jegyezte meg.