Szezonális okok és célzott intézkedések hatására az előző év utolsó hónapjában érdemben javult a MÁV-csoport, azon belül különösen a vasút menetrendszerűsége - jelentette be csütörtökön a MÁV.
Ezt a kijelentést azzal az adattal támasztották alá, hogy decemberben a vonatok pontossága ~4-6 százalékkal javult a korábbi időszakhoz képest, és 10-ből közel 8 vasúti járat közlekedett pontosan.
Ehhez hozzátették, hogy a nyári és őszi hónapokban gondot okozó, jelentős mértékű haváriahelyzet ezúttal nem fordult elő a hálózaton, többek között olyan célzott beavatkozások miatt, mint a Keleti-program, amelynek keretében az ország legforgalmasabb pályaudvarának teljes váltókörzetét megújítják.
Azt sem tagadták persze, hogy az éves menetrendváltás során egyes vasútvonalakon korrigált menetidők is jótékony hatással voltak a vonatok hálózati menetrendszerűségére: ezeknél a járatoknál a menetidő ugyan növekedett néhány perccel, de úgy tapasztalták, hogy a csatlakozások elérése biztosabbá, a közlekedés pedig jóval kiszámíthatóbbá és pontosabbá vált az utasok számára.
Arra is kitértek, hogy a Székesfehérvár–Szombathely vonal egy szakaszán a talaj- és rétegvíz okozta problémák miatt fel kellett függeszteni a vonatközlekedést, viszont - mint fogalmaztak - "a vágányzári menetrend, amely Veszprém és Ajka közötti, pótlóbuszos közlekedéssel egészült ki, beváltotta a hozzá fűzött szakmai reményeket": az összességben félórányi menetidő-növekedést állításuk szerint a menetrendszerűség jelentős, 20 százalékos javulása ellensúlyozta.
Végül pedig megjegyezték, hogy mivel a MÁV-csoport többleterőforrások beállításával készült az ünnepekre, így az adventi, karácsonyi, újévi menetrendszerűség is javult, arról nem is beszélve, hogy "a Volán-járatok, HÉV-ek és a TramTrain menetrendszerűsége ezúttal is kiemelkedő volt".