Idén is gondok voltak több iskolában a kompetenciaméréssel, akadozott a rendszer

Az Oktatási Hivatal szerint ez a "helyi adottságok" miatt lehetett. Tavaly egy "terheléses támadás" miatt voltak fennakadások.

Idén is több iskolában tapasztalták, hogy az országos digitális kompetenciaméréshez használt felület akadozott, sőt, esetenként teljesen leállt – értesült a Népszava. Volt, ahol a rendszer kezdetben működött, majd a teszt kitöltése közben összeomlott, máshol pedig annyira lelassult, hogy a diákoknak akár egy percet is várniuk kellett, mire továbbléphettek a következő feladatra.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

Az Oktatási Hivatal a lap érdeklődésére azt közölte, hogy “az esetlegesen felmerülő lassulást helyi adottságok okozhatták”, hozzátéve, hogy a mérést kiszolgáló szerverek megfelelően működnek, és az országos digitális mérések a tervek szerint zajlanak. Az iskoláknak idén március 24. és május 30. között kell lebonyolítaniuk a tesztet, a múlt héten a 11. és a 7. évfolyam tanulói töltötték ki a feladatokat.

A lap emlékeztet, hogy a digitális kompetenciaméréseket először 2022-ben vezették be, azonban már akkor is előfordultak technikai problémák. Tavaly pedig az OH szerint egy “terheléses támadás” miatt voltak fennakadások a vizsgák alatt. Idén egyelőre nem érkezett hír hasonló incidensről, ugyanakkor múlt pénteken illetéktelenek feltörték az OH Tehetségkapu portálját Feltörték az országos kompetenciamérés oldalát, nevek és e-mail címek kerültek ki March 27. 14:24 , és neveket, e-mail címeket, valamint felhasználóneveket szereztek meg. A hivatal közlése szerint azonban ez az országos digitális mérést és a résztvevő diákok adatait nem érintette.

Nemrég nyilvánosságra hozták a 2024-es kompetenciamérés eredményeit, amelyek szerint a legtöbb évfolyam tanulói kevesebb pontot értek el matematikából és szövegértésből, mint korábban. Az OH ezt azzal indokolta, hogy – akár a kompetenciaméréseket, akár a PISA-felmérést vizsgáljuk – a diákok teljesítménye nemzetközi szinten, egész Európában csökken, és szerintük ennek egyik oka a tanulók alacsony motivációja.

Ez azt jelenti, hogy szerintük a tanulók egyre kevésbé veszik komolyan a teszteket, csak gyorsan végignyomogatják a feladatokat. A Belügyminisztériumban éppen ezért merült fel korábban, hogy jegyet kapjanak rá. Ez végül nem valósult meg, de a probléma még fennáll.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Oktatás