„Újabb részlet a Kollár-vallomásból: a vonatokat is lassítja a Tisza és Brüsszel paktuma” – ezzel a címmel jelent meg újabb, szerző nélkül jegyzett írás a kormánypárti Magyar Nemzetben, melyre a Népszava hívta fel a figyelmet. A lap azzal indít, hogy az Európai Unió ugyan pontos nyilvántartást vezet arról, Magyarország mire kívánja felhasználni az uniós forrásokat, ám a pénzeket „mondvacsinált, politikai indokokkal” tartják vissza az uniós vezetők.
Mindeközben Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke olyan helyszíneken jelenik meg és kampányol – kórházaknál, vasúti vonalakon –, amelyek fejlesztése éppen az uniós pénzek visszatartása miatt nem halad - írja a lap, mely szerint ez az „összjáték” nyert új értelmet azután, hogy Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselője „leplezetlen őszinteséggel” beszélt arról, hogy a nagyon hatékony brüsszeli politika miként segíti a Tisza választási esélyeit.
A cikk arra is rámutat, hogy a sajtóban eddig csak Kollár Kingának azokat a kijelentéseit idézték, amelyek a kórházi felújítások elmaradását érintették, holott – a lap szerint – a képviselő a vasúti állapotokról is részletesen beszélt. A Magyar Nemzet idézi a politikust: „Ha a magyar vasútvonalakat nézzük, ez egy tragédia. Néhány vonalon a vonatok sebessége alacsonyabb, mint 150–170 évvel ezelőtt.”
A lap ezután megjegyzi, hogy Magyar Péter azoknak a vasútvonalaknak a közelében is megjelent, amelyeket a kormány kénytelen volt felfüggeszteni. „Súlyos kritikákat megfogalmazva, többek között az utazási idő kapcsán – amelyek korszerűsítését a magyar állam kénytelen volt felfüggeszteni, mivel az EU egyértelműen politikai okokból tartja vissza a szükséges forrásokat” – írják.