Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

3ds oktató - 3.

Van egy kitünő ötletünk, hogyan váljon minden kedves érdeklődő kocsányon lógó szemű 3D szerkesztővé, járja végig a Nyugat.hu 3D tanfolyamát.

Van egy kitünő ötletünk, hogyan váljon minden kedves érdeklődő kocsányon lógó szemű 3D szerkesztővé, járja végig a Nyugat.hu 3D tanfolyamát. A lassú bemelegítés után most az alapozással foglalkozunk, majd a kemény edzések következnek. Soha sem késő bekapcsolódni.

Hát nehezzen, de azért valahogyan mégis összejött ez az új cikk. Talán a kevés hozzászólás miatt váratott ennyit magára (ez buzdítás akar lenni kedves olvasóm).

Ne zavard a köreimet!Nos mivel az előző cikkben valami konkrét dolgot ígértem, legyen ez egy toll.
Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért épp egy toll? Hát talán azért, mert ez akadt a kezembe az íróasztalomon, s mert kellőképpen egyszerű, és kedvcsináló feladat. Még jó, hogy nem egy elefántot pillantottam meg először  :-)

Tehát,
először is tisztázzuk, hogy a modell 3D Studio Max -ben készül, az viszont total biztos, hogy más programokban (3D szerkesztők előnyben :-)) is el lehet készíteni. Lehet, hogy nem éppen így, de valahogyan meg lehet oldani.
Az első képen láthatjuk az elinduláshoz szükséges köröket, amiket legegyszerűbben a Create/Splines menü  Circles pontjánál találhatunk meg. Ezekkel rajzoljuk meg a toll keresztmetszetét, hasonlóan, mint a képen.

 

Ezután kijelöljük az egyik kört és a Modify panelon - a create mellett - átkonvertáljuk NURBS -ra. Ezt megtehetjük, ha a képen látható, bekarikázott ikonra az egér jobb gombjával kattintunk, majd a listából kiválasztjuk az említett NURBS-ot.
Ezzel nagyot léptünk előre a szerkesztésben, de még a többi kör is hátravan. Ezeket is konvertáljuk át.
A legegyszerűbben ezt úgy érhetjük el, ha eddig sikerült, hogy az alatta levő Attach, vagy Attach multiple kapcsolóval egyesítjük a köröket.
A kapcsolók között a különbség csupán annyi, hogy az Attach -al egyesével kattintgatnunk kell a többi objektumon, míg az Attach multiple -el egy listából jelölhetjük ki, hogy mivel is akarjuk egyesíteni (előnyös nagyobb elemszám esetén).
uloft.jpg (2822 bytes)Miután ez megvan már viszonylag egyszerűen készen lesz a toll teste. Ehhez ugyanitt a Modify panelon a Create Surface alatti U Loft gombot nyomjuk be. Miután benyomtuk az említett gombot, szépen végigkattintunk rajtuk, az első körtől az utolsóig.


Ekkor hasonló képek várnak :

A zöld tegeralattjáró mintájára ... most inkább egy látcso, mi lesz ebbol???

Ezek után még szükségünk lesz valamire.
Hát, ennélkül a toll nem is toll.
Ez is hasonló módszerrel készül, csak itt a Modify panelon a NURBS -n belül kapcsoljuk be a Sub-Object kapcsolót, és megkeressük ebben a Surface CV-t, itt próbáljuk meg a vezérlőpontokkal elérni a kívánt formáját.

és az utolsó simítások ...Hát, most már csak a mintázat (material editor), a fények és esetleg egy asztallapra van szükségünk.
De hogy ti is bekapcsolódjatok ezt a folytatásra tartogatom. Addig is, ne kíméljetek a véleményekkel.
Ha kíváncsiak vagytok, milyen lehet ez a toll a szerkesztés végén nézzétek meg a képet a 3D szerkesztők hirdetőfalán a következő címen, ahol més sok érdekesség, jól megkreált alkotásokat is találhattok:

cghp.sns.hu/Alkotok/Doki/1.htm

Email a szerzőnek, avagy "hát ti meg még mit akartok?"
doki_PONT_mail_KUKAC_freemail_PONT_hu

Vonatkozó cikkeink:
3d-s világban élünk!? - 1. rész
3d-s világban élünk!? - 2. rész

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Életmód

Tovább az oldalra