42 millió forintért készíti el egy budapesti cég Szombathely közlekedési koncepcióját

Ma írták alá a szerződést. Másfél évük van előrukkolni a megoldásokkal.

Szombathelyen éppen tegnap jelentették be Hét új, környezetkímélő, csuklós Mercedes-busz áll forgalomba Szombathelyen 2020. October 26. 15:08 , hogy új, környezetkímélő buszok állnak hadrendbe, ami egyrészt örvendetes, másrészt csak csepp a tengerben.

Abban a legtöbb közlekedő egyetért, hogy a szombathelyi közlekedés – ahogy a többi városé is – nagyon gyors és nagyon drasztikus beavatkozásokat igényel.

De, hogy ezek a változások hogyan és miként történjenek, már nagyon eltérők az elképzelések.

Nyilvánvalóan másként képzeli el az ideális közlekedést az autós, a kerékpáros, buszos és a gyalogos, és akkor még figyelembe kell venni olyan "apróságokat", mint környezetvédelem, fenntarthatóság és gazdaságosság.

És a döntéshozók valószínűleg azt sem bánnák, ha a végén jól jönnének ki mindebből a szavazatok számát tekintve.

Mindenesetre nagy fába vágta a fejszéjét a városvezetés, amikor az egész város közlekedését nekiállt megreformálni.

Pontosabban először csak valamiféle koncepcióval előrukkolni.

Úgy tűnik, ez utóbbiból lesz is valami.

Torlódás a szombathelyi Rohonci úton - Nagyon kellene valami elképzelés, hogy hogyan tovább
TM

Lapunk információ szerint ma írták alá a városházán azt a szerződést, amely értelmében a koncepciót a budapesti TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. készíti majd el nettó 33,3 millió (bruttó 42 millió) forintért.

A Trenecon a munkát közbeszerzésen nyerte el, merthogy ők adták a legjobb ajánlatot.

Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) dokumentumai szerint a felhívásra meglepően sok, tíz ajánlat érkezett, ebből öt érvényes is volt. (A többi négy kicsivel vagy éppen jóval nagyobb összegért vállalta volna a munkát.)

Mi is a munka?

A közbeszerzési dokumentumok szerint a koncepció elkészítését az EU finanszírozza, és a projekt leírását meg is találtuk a városháza honlapján.

Ebből egyrészt kiderül, hogy az ajánlat bővel belefér a 70 milliós keretbe, másrészt itt találjuk meg, pontosan mit is várnak el a koncepció készítőjétől.

"Az éghajlatváltozás mérséklése, a szén-dioxid kibocsátás csökkentése és az élhető városi környezet kialakulása szempontjából kulcsfontosságú terület a közlekedés fejlesztése. A megyei jogú városok és agglomerációjuk lakossági utazási igényeinek, valamint árufuvarozás iránti szükségleteinek növekvő tendenciája mind szűkebb kapacitásokat eredményez. A megnövekedett forgalmi igények következtében egyre több gépjármű tölt el egyre több időt a város útjain, károsítva a levegő minőségét és fokozva a zajterhelést. A városi életminőség és a gazdasági versenyképesség együttes javítása érdekében a megyei jogú város és agglomerációja tekintetében olyan közlekedési rendszer kialakítása szükséges, amely a fenti célkitűzések teljesítésével egyidejűleg hatékony erőforrás-felhasználással és magas színvonalú mobilitási szolgáltatásokkal bír. A fenti célok elérése érdekében jelen projekt keretében elkészül Szombathely Megyei Jogú Város fenntartható mobilitási terve (SUMP). A SUMP magában foglalja Szombathely komplex közlekedési koncepciójának megalkotását a teljes funkcionális várostérség egészére vonatkozóan, minden közlekedési ágra és a közlekedés valamennyi szereplőjére kiterjedően."

Izgalmasan hangzik, és kíváncsian várjuk a végeredményt.

A kiírás szerint a cégnek 2022 február végéig kell letennie a koncepciót.

Hogy aztán mikor, mi és hogyan valósul meg belőle, az külön történet lesz.

A 68 főt foglalkoztató TRENECON Tanácsadó és Tervező Korlátolt Felelősségű Társaság négy fővárosi vagy főváros közeli magánszemély tulajdonában van. Tavalyi árbevételük közel kétmilliárd forint volt.

Néhány korábbi projektjük itt található.

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet