Hat le- és felszállás egyetlen út alatt, ha IC-vel mennénk Szombathelyről Budapestre

Ne felejtsük el, hogy van egy másik útvonal is. Székesfehérvár felé csak egyszer kell átszállni, de négy óra a menetidő.

Ahogy arról már többször is írtunk, Nem lesz egyszerű Szombathelyről Budapestre vonatozni – Nemcsak Győr, de Veszprém felé is vonatpótló buszok járnak majd 2023. September 26. 11:25 nem kis feladat Szombathely és Budapest között vonatozni mostanában. A győri fővonalon a MÁV, Celldömölk felé a GYSEV építkezik. Más irányokban is lezárások vannak és buszok közlekednek.

A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása várhatóan december közepéig tart - erről a a Népszava is írt cikkében, amelynek szintén a kaotikus állapotok adtak témát.

A Népszava az utasok hatalmas felháborodásáról írt. A lapnak főleg a kisgyerekesek és idősek, fővárosi kórházba tartók panaszolták, hogy „nem leányálom” vonatról le, buszra fel kapaszkodni, cipekedni, zsúfolt körülmények között utazni.

Ha Győr felé Intecityvel közlekedünk, valóban hat le- és felszállás szükséges a Budapestre jutáshoz, de ne felejtsük el, hogy lehet választani egy másik útvonalat: a Székesfehérvár felé közlekedő gyorsvonat esetében "csak" a Szombathely-Celldömölk szakaszon van szükség buszos pótlásra.

Az összehangolatlan pályafelújítások miatt az újság megkereste mindkét vasúttársaságot. A Gysev illetékeseitől azt kérdezték: miért nem vártak a szombathelyi pályaépítéssel addig, amíg a MÁV befejezi a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz felújítását?

A GYSEV szerint nem tehettek másként, mert „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” Ráadásul a cég állítja, hogy régóta tudott a MÁV is a munkájukról.

„A vágányzár lemondása pedig a megkötött közbeszerzési szerződések alapján jelentős kötbérfizetési kötelezettséget vont volna maga után.” – írta a társaság.

A MÁV nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi munkát nem halaszthatták el, az üzembiztonsági szempontokat vették figyelembe.

A cég közölte, a szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekeznek olyan megoldásokat találni, melyek az utazóknak a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.

Mindez különösen az osztrák vasút (ÖBB) múlt heti döntésének ismeretében abszurd. Ahogy arról lapunk is írt, az osztrák vasúttársaság pénteken bejelentette, hogy hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest–Bécs fővonalon. Azért, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti felújítás miatt annyit késtek a nemzetközi járatok, ami már tolerálhatatlan volt Ausztriában.

Emiatt október 2-a és 26-a között nem lehet közvetlen járaton utazni Münchenbe Budapestről vasúton: a vonatokat Bécsben megállítják, a München felé utazóknak át kell szállniuk.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek