Amikor az 1940-es évek elején, a második világháború alatt az eredeti kólaszirup az embargó áldozatául esett, akkor a németországi leányvállalat vezetője, Max Keith elhatározta, hogy készít egy saját italt. Ezt mindig abból a gyümölcsből készítették el, amelyik épp elérhető volt, s mivel az emberei fantáziájára bízta a névválasztást, így az ital végül Joe Knipp javaslatára Fanta lett.
Amikor a Coca Cola a háború végeztével visszaszerezte a gyárat, azonnal be is szüntette a Fanta gyártását. Egészen 1955-ig kellett várni, amikor is újra gyártani kezdték az immár citrusos ízesítésű italt. Keletre viszont nehezen jutottak el, a szovjet piacra csak 1979-ben tudott betörni a Coca Cola, a moszkvai olimpiának köszönhetően. Az 1980-as években aztán korlátozottan ugyan, de egyre inkább hozzáférhetővé váltak a nyugati termékek is a Szovjetunióban, így a Fanta is egyre felkapottabbá vált.
Mivel az édes, gyümölcsös íz újdonság volt a szovjet piacon, ezért hamar elég nagy népszerűségre tett szert. Ebben időben a különböző üdítőket utcai kioszkokban is árulták, így jöhetett létre az alábbi, futurisztikus kis képződmény is.
A Szovjetunió felbomlásával az oroszok is áttértek a piacgazdaságra, így a nyugati termékekhez is könnyebben hozzá lehetett férni. Bővült a kínálat és a kioszkok is modernizálódtak, és egyre szélesebb piaci igényeket fedtek le.