Nem várt fordulat az Arany-patak hídnál

Csak a szombathelyi városvezetésen múlik, hogy nagyobbra cserélik e az Árkádia melletti fahidat.

Komoly darázsfészekbe nyúlt a szombathelyi önkormányzat. Két hete hirdetett meg lakossági fórumot Az új hídról hívtak össze lakossági fórumot, aztán kiderült, hogy a Kárpáti az egyik legpuritánabb környék 2017. November 30. 14:59 , ahol az Arany-patakra tervezett új hídról és az azzal változó közlekedési rendről akart diskurálni a Kárpáti Kelemen utca és annak környékének lakóival.

A terv ugyanis az, hogy a mostani fahídat lezárják azt autók elől, és feljebb, a Aranypatak utca folytatásában építenek egy új hidat, amit aztán a skanzen mögötti, mostani gyalog és kerékpáros új beáldozásával folytatnának. Ez azt eredményezné, hogy a Kárpáti forgalma 4000 autóra nőne naponta.

Akár itt is épülehetne egy nagyobb híd
Bonyhádi Zoltán

A lakók erről hallani sem akarnak, ugyanis azt mondják a környék már most is lassan élhetetlen a forgalom miatt, pedig most alig 1800 kocsi megy át az utcán naponta. Arról nem is beszélve, hogy a Kárpáti és a Bartók kereszteződésének napi forgalma, így közel 10 ezer (!) autóra nőne.

Régi híd, régi gondok

Számtalanszor írtunk már mi is az Arany-patak hídjáról. A fa szerkezetű hidat a városvezetők annak idején azért építették ilyenre, hogy beleilleszkedjen a Csónakázó-tó környezetébe. A híd azonban nagyobb terhelést kapott idő közben a tervezetnél. Ez az oladi rész beépülésével magyarázható, illetve azzal, hogy sokan költöztek Sébe, Toronyba, Szombathely észak-nyugati határába, akik most rendre ezen a hídon autóznak át. A szombathelyi önkormányzat azonban nem tágít a mellől az elhatározás mellől, hogy lezárja a Kenderesi utcát az autóforgalom elől. Az elképzelés ugyan szép, hogy Szombathely zöld szívén ne haladjanak át az autók, ám úgy néz ki egyrészt kivitelezhetetlen, másrészt pedig indokolatlan. Az úton már most is 30-as sebességkorlátozó tábla van kint, a tó körüli sétány pedig szintkülönbséggel van elválasztva az úttól, így az autók nem jelentenek veszélyt a gyalogosokra. A másik oldalon pedig járda szolgálja a sétálókat.

Társasház az Arany-patak partján

Idén áprilisban írtunk róla Társasházak, kontra üzletközpont. Bíróság előtt a volt Novák-piacra tervezett társasház építési engedélye 2017. April 20. 20:37 , hogy a társasházat építenek az Árkádia mellett, a volt Novák-piac helyén. A ház építése ellen most is bírósági per folyik, az Árkádia kereskedői ugyanis nem akarják, hogy a ház megépüljön. Attól tartanak, hogy ez összeférhetetlenséget szülne. A kereskedők ugyanis van, hogy késő este vagy hajnalban pakolják az árut, ez pedig előbb utóbb a pihenni akaró lakók nehezményeznék. Illetve a szomszédos vendéglátó is zavart jelenthet számukra.

Tavalyi állapotok a volt Novák-piacon
Nyugat.hu

Már a lakossági fórumon is elhangzott az a gyanú, ami szerint a város azért akar egy új közlekedési koncepciót kidolgozni, hogy a forgalom ne az új ház mellett vezessen el, annak zaja így nem zavarhatná a lakók nyugalmát.

A Vízügyi Igazgatóság engedne egy új, modern hidat a fahíd helyére

Korábban egyébként a városvezetők mondták, hogy ha akarnának se tudnának új és nagyobb hidat építeni a mosatni fahíd helyén, mivel Vízügyi Igazgatóság ide nem, csak feljebb, az Aranypatak utca folytatásában megépülő hídra ad engedélyt.

Megkerestük hát az Igazgatóságot, hogy mondják el ők, valóban így van e. Megdöbbentünk a választól:

A hidak nem vízügyi, hanem közlekedési műtárgyak, az út részei, ezért a hídépítés kérdése Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzatához tartozik. A Vízügyi Igazgatóság csak a híd átfolyási szelvény méretét határozza meg, mely jelen szakaszon a híd helyszínétől független.

Tehát a Vízügy konyhanyelven azt írja, hogy részükről nincs semmiféle akadálya annak, hogy a mostani fahíd helyett, egy nagyobb és korszerűbb épüljön. Sőt, a levélből kiderül, hogy ilyen akadályt eddig sem gördítettek egy eseteleges építkezéssel a város elé.

Az tehát továbbra is egy szép elképzelés, hogy legyen egy autómentes zöld övezet Szombathelyen, ám ha a közlekedés fejlődése ezt nem teszi lehetővé, akkor az elképzeléseket lehet, hogy újra kell gondolni. Pláne, ha az adott szakhatóság sem gördít akadályt a fejlődés útjába.

Arra pedig a világban van példa, hogy egy zöld területen engedik keresztülmenni a forgalmat. Csak, hogy egy apró példát említsünk, a Cental Parkot, New Yorkban.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet