Ha el akarjuk kerülni a cukorbetegséget, kerüljük el a cukormentes üdítőket?

Meglepő következtetésre jutottak a kutatók.

„Egy új tanulmány szerint a mesterséges édesítőszerek fogyasztása nagyobb kockázattal járhat a 2-es típusú cukorbetegség kialakulására nézve, mint a cukor" - írja a ScienceAlert folyóiratra hivatkozva a Portfolio.hu.

Ausztrál és holland kutatók azt állapították meg, hogy

napi egy mesterséges édesítőszerrel ízesített üdítőital fogyasztása több éven keresztül 38 százalékkal növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát

azokhoz képest, akik ritkán fogyasztanak édesített italokat.

Ez történetesen magasabb, mint a cukros üdítők esetében mért 23 százalékos kockázatnövekedés.

A kutatók 14 éven keresztül 36 ezer ausztrál lakos étkezési és ivási szokásait vizsgálták.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu
Google Favicon
Itt állíthatod be, hogy a Google elöl hozza a nyugat.hu-s találatokat!

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Életmód