Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szabadtéri könyvtár, minimalista szakácskönyv a dizájn-Oscar díjazottak között

Grafikusok, formatervezők, építészek tördelték markukat idén is, hogy ők kapják-e a legfontosabb brit szakmai design-kitüntetést. Kik emelik 2011-ben mutatóujjukat a jövő irányába? Bemutatjuk a nyerteseket.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Brit Insurance Designs Of The Year bizony annyira jelentős díj, mint amilyennek hangzik. Minden év februárjában, így most is hirdettek hét kategóriagyőztest, hogy aztán közülük kerüljön ki az abszolút diadalittas aranyérmes. Íme a tavalyi év produktumai alapján a legjobbnak ítéltek. Ön melyikre ejtené a voksot?


1. Építészet kategória: Open Air Library (KARO Architekten, Németország)

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Az architekturisták közül idén az a német cég remekelt, amely Magdeburg egyik elhagyott negyedében látta meg a fantáziát, hogy aztán sörösrekeszek és túláradó kockajelleg bevetésével egy friss közösségi teret hozzanak létre. A nyilvános, szabad ég alatti könyvtár az etikusságra nevelésben is újat mutat: bizalmi jelleggel funkcionál, azaz a közelben élők a nap 24 órájában hazahordhatnak innen kölcsönkönyveket. (Várjuk a tippeket, hogy mindez Magyarországon milyen hatékonysággal működne.)

-
-

2. Divat kategória: Uniqlo +J (Jil Sander, Japán)

Állítólag átlagos pénztárcavastagsággal is megfizethető kollekciót gyártott a német tervező Jil Sander a japán Uniqlo kereskedőhálózatnak, ami nagy szakmai ujjongással szembesült már 2009 októberi felbukkanásakor. A ruhák olyan fegyvertényeket mutatnak fel, mint a test anatómiai ismérveinek fokozott, már-már szobrászi figyelembevétele, a minőségi anyagok, a gondos részletek és a visszafogott kifinomultság. Mondjuk ezek a tulajdonságok lehetnének általánosak is a ruhapiacon, és alighanem egy szebb világ köszöntene ránk. A teljes kollekció itt megtekinthető.

-
-

3. Bútor kategória: Branca (Industrial Facility, Olaszország)

Olyan székkel akart előrukkolni az Industrial Facility és a Mattiazzi testvérek, amit az emberi szem első ránézésre is ismerősnek lát. A díjátadó hivatalos oldala úgy írja ezt le, hogy a bútordarab a gallyak, ágak természetes növekedési ütemét utánozza le, mintha a karfák és a háttámla csak úgy, egy darab fából fejlődött volna ki. Ennek ellenére persze okos robotok faragják a Branca széket szakértői felügyelet mellett, a végeredmény pedig könnyen cipelhető, tárolható, de leginkább ülhető :)

-
-

4. Webgrafika kategória: Homemade is Best, (Forsman & Bodenfors az IKEÁnak)

A svéd lakberendezési világmárkát, úgy hisszük, nem kell bemutatnunk, ezt a kampányrészletet viszont igen, már csak azért is, mert ugye kategóriadíjazott lett. A cél itt az volt, hogy megmutassák, a cég szuper kis konyháiba mi mindennel lehet életet lehelni, és így elkészült egy rendhagyó szakácskönyv, az alábbi illusztrációkkal. Ugye, milyen jól közelítenek az IKEA által képviselt minimalizmushoz, és közben még játékosan szellemesek is?


5. Interaktív kategória: Flipboard (Mike McCue & Evan Doll)

Megjelenésével szinte egyből vonzani kezdte az elismerésdömpinget az iPadre lefejlesztett első közösségi média magazin. (Talán ezt a sikert neszelhették meg azok a magyarok is, akikről nem is olyan rég mi is írtunk ?) A Facebook, Twitter és Flickr posztokból összeálló látványos magazinszerű prezentáció azt is lehetővé teszi a júzereknek, hogy szimultán böngésszenek a különféle felületek között. Így néz ki.


6. Termék kategória: Plumen 001 (Hulger & Samuel Wilkinson)

Hölgyek és Urak, vegyék szemügyre a földkerekség első dizájner villanykörtéjét. Jól hangzik, nemde? A két összefonódott üvegcső minden irányból más sziluettet kínál, miközben 80 százalékkal kevesebb energiát pazarol, de nyolcszor hosszabb életű, mint egy hétköznapi izzó.


7. Közlekedés kategória: Barclays Cycle Hire (a London & Serco-nak)

Ötezer bringával és 315 dokkolóállomással kívánt jó napot tavaly nyáron ez a kerékpárkölcsönző szolgáltatás, ami olyan népszerűvé kíván válni a brit fővárosban, mint a fekete taxik vagy a piros doubledecker buszok. Pukkadásbiztos abroncsok és csomagtartók teszik még kényelmesebbé a tekerést, és már számok is vannak, mennyire szerették az emberek a szolgáltatást: az első három hónapban másfél millió (!) utat bonyolítottak velük. Vajon itthon hogyan működne egy ilyen?

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Életmód

Hirdetés