Már nagyjából megszoktuk, hogy a közlekedési káosz nem anomália, hanem alaphelyzet Szombathelyen, az iskolakezdés pedig minden évben alaposan rásegít erre. Jó katasztrófaturista módjára idén is megnéztük, hogy milyen világ van becsöngetés előtt az iskolák környékén.
Autóútból nem nagyon lesz már több a városban, az autók száma viszont évről évre növekszik, így lesz egyre vállalhatatlanabb a reggeli - meg úgy általában bármilyen - közlekedés. Ahogy végre elindult a tantermi oktatás a szombathelyi iskolákban, úgy be is állt a város összes fontos csomópontja reggel.
Az iskoláig elvergődni sem egyszerű, ott leparkolni viszont még nehezebb. A Zrínyi utcában, ahol három iskola is van egymás mellett, fél 8 után már csak nyomokban emlékeztetett a harctér egy utcára. A lehúzódó autókból ugráltak ki a gyerekek, majd a szülők próbáltak visszasorolni abba a sávba, ahol az ott araszolók keresték a rést, ahova ők is lehúzódhatnak.
A Brenner melletti parkolóba elméletileg nem lehetne a szülőknek beállni, de sokan azért megfordulnak benne, amíg kirakják a gyerekeket. Az itt kialakult keringő is emlékeztetett sok mindenre, jól strukturált közlekedési csomópontra viszont annyira nem.
A helyzet az, hogy ennyi autót nem bír el a város, de máshogy Nem parkolókat kellene építeni Szombathelyen, hanem bicikliutakat 2019. February 17. 16:10 sem túl egyszerű közlekedni. A sokat emlegetett közlekedési koncepciót még nem nagyon látjuk, a bicikliutak is hol épülnek, hol nem Épülnek is, meg nem is Szombathely új kerékpárútjai 2020. September 01. 07:45 . Sok szülő egyébként pont azért nem engedi kerékpárral útnak a gyerekeket, mert a hatalmas autósforgalom miatt veszélyes. Ezért inkább autóba ülnek. Ördögi kör.
Előbb utóbb azonban meg kell majd hozni ezeket a döntéseket. Autóba elsősorban azért ül az ember, mert azzal lehet a leggyorsabban eljutni A-ból B-be, de ha közben fél órát dugóban kell ücsörögni, akkor ez az előny elveszik. Szombathely Közlekedési Koncepciója pedig egyelőre még várat magára, reméljük már nem sokáig.