Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Itt vannak a GYSEV harmadik generációs Flirt-vonatjai

Ez már tényleg a 21. század. Sopronban voltunk átadási ünnepségen.

A GYSEV-ünnepségen öt felszólaló is felbukkant, de a legfontosabb üzenetet talán Farkas Ciprián városi képviselő (Fidesz) szállította, aki - egy kis kötelező kampánybeszéd mellett - azt mondta, hogy egy ország gazdaságát nem az jelzi, hogy hányan közlekednek autóval, hanem hányan közlekednek tömegközlekedési eszközökkel.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

Nos, ez sok mindenen múlik - tesszük már mi hozzá -, de legkevésbé azokon a harmadik generációs Flirt-vonatokon, amelyeket szerdán a soproni vasútállomáson adták át hivatalosan a forgalomnak.

Az esemény valójában annak a projektnek a zárása volt, amely során a GYSEV tízről húszra növelte az ilyen típusú vonatai számát.

A most útjára bocsájtott tíz új Flirt első látásra erősen hasonlít a korábbiakra, ám akik gyakran utaznak ilyenekkel, azok számos kényelmi fejlesztést fedezhetnek fel.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

Ilyen például, hogy két WC van rajtuk, fejlettebb az utastájékoztató rendszerük (a repülőgépeket idézik), a konnektorok az ülések között kaptak helyet, szebb a dizájn, és számos más, az utasoknak nem látható műszaki változás is történt.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

A 77,1 méter hosszú, négyrészes motorvonatok összesen 208 ülőhellyel rendelkeznek, s 39 másodperc alatt érik el nulláról az óránkénti 120 kilométeres sebességet.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

A vonatokat légkondicionálóval, utastájékoztató és kamerarendszerrel, vezeték nélküli interneteléréssel, mobiltelefonok, tabletek és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal szerelték fel.

Sanda Tamás államtitkár arra hívta fel a figyelmet, hogy a szerelvények részben Magyarországon (Szolnokon) készültek, az alumínium kocsiszekrényeket ott festették zöldre, sárgára, valamint szürkére, és ott szerelték be a svájci gyártású forgóvázakat a járművekbe.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy 2009 óta folyamatosak a fejlesztések a vasúttársaságnál, így ma már modern vasúti infrastruktúrán közlekedhetnek az új motorvonatok, ami óriási előrelépés a személyszállítási szolgáltatásban. Így versenyképes alternatívát tudnak nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben - tette hozzá.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az új európai engedélyeztetési eljárások keltette kihívások ellenére is sikerült határidőre leszállítani a megrendelt járműveket.

Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Flirt 3 vonatok átadása Sopronban (GYSEV)
Józing Antal

Lapunk GYSEV-vonattal utazott oda és vissza a helyszínre, tapasztalatainkat egy külön írásban mondjuk majd el.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hasznos

Tovább az oldalra