Hajnali háromkor kell az órát visszaállítani egy órával, de emiatt ne bajlódjon, ha csak reggel teszi meg, ugyanúgy számít. Ez a különös időpont csak azért van, mert a tömegközlekedésben (leginkább a légi és vasútira kell gondolni) ilyenkor a legkisebb a forgalom, így a legkevésbé okoz zavart az egy óra plusz.
A Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. (Mavir) évek óta méri és elemzi az óraátállítás körüli napok fogyasztási adatait. Ezekből az látszik, hogy az óraátállítással évi mintegy 100-120 ezer megawattóra villamos energiát spórolunk, ami megfelel egy közepes magyar város éves fogyasztásának. Az óraátállítás haszna a környezetvédelemben is látható: az alacsonyabb fogyasztás kevesebb károsanyag-kibocsátással jár.
Most abba nem mennénk bele, hogy ez milyen hatással van egy átlagemberre, legtöbbünk úgyis csak azt érzi, hogy könnyebben, vagy éppen nehezebben ébredünk félévente egyszer. Hiába, ez a szegény ember jetlagje.
Most pedig szavazzon!
Legyen itt pár hasznos infó még
A BKK azt közölte, a legtöbb járat menetrendjében a hajnali 2 és 3 óra közötti indulások az óra visszaállításával megduplázódnak. Az órásnál ritkább követési idejű járatok esetében (909, 918, 931, 938, 940, 941, 943, 956, 967, 973, 980, 990, 992, 996, 998) egyedi menetrend lesz érvényben.
A Mávinform tájékoztatása szerint az óraigazítás néhány nemzetközi és belföldi vonatot érint, emiatt a menetrendet nem kell módosítani. Az óraigazítás hajnalán, 2 és 3 óra között induló vonatok a kiindulási állomásukon térnek át a téli időszámítás szerinti közlekedésre, az úton lévők pedig azon az állomáson, ahol éppen járnak.