„Ég a busz" - Vonatpótló buszt pótló busz ment a Tatabányán ragadt utasokért

Még mindig tud meglepetést okozni a Máv olvasóinknak a Szombathely-Budapest vonalon.

„Ég a busz, mindenki szálljon le” - kiabálta a sofőr a Szombathely-Budapest vonalon közlekedő késő délutáni Intercity egyik pótlóbuszán október 23-án, Tatabányánál. Olvasónk kereste meg lapunkat azzal, hogy mint oly sok mindenkinek neki is van egy kalandja a MÁV-val.

Füstölt a busz.
Olvasói fotó
25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

A hölgy október 23-án 17 órakor indult vonatpótló busszal a főváros irányába. Csornától Tatabányáig vonattal lehet utazni, aztán ismét buszra kell szállni a Kelenföldi pályaudvarig, ami a végállomás.

Elmondása szerint Tatabányától a főváros felé a vonatpótló busszal egyrészt alig tudtak elindulni - ha jól látta, a sofőr 5-10 percig nem tudta sebességbe tenni a buszt, aztán sikerült -, másrészt nem jutottak messzire. Amikor a címben is szereplő mondat elhangzott, éppen kihajtottak az autópályára. Ezt követően azonban megálltak a gyorsítósávban, és arra a mondatra, hogy ég a busz, mindenki szálljon le, nem sokat haboztak az utasok.

Miután leszálltak kiderült, hogy nem ég a busz, „csak” füstöl, habár a kipufogó valóban lángolt.

Újabb 5-10 perc után közölte a sofőr az utasokkal, hogy szálljanak vissza a buszra, ami elviszi őket a legközelebbi parkolóba, ahová majd pótlóbuszt pótló busz érkezik értük, hiszen a gyorsítósávban nem maradhatnak.

Az utasok azonban nem voltak hajlandók visszaszállni, a sofőr pedig megértette, hogy az utasok nem éreznék magukat biztonságban egy olyan járművön, ami percekkel ezelőtt lényegében mégiscsak kigyulladt.

Némi várakozás után így megérkezett egy újabb busz, amellyel aztán hazajutott olvasónk, igaz, körülbelül 35 perces késéssel - az amúgy is meghosszabbodott menetidőhöz képest.

Utóbbi kapcsán lapunk több cikkben is foglalkozott a Dunántúl északi részét “sújtó” vasútfelújításokkal: a győri fővonalon a MÁV, Celldömölk felé a GYSEV építkezik.

Csorna felé tehát két átszállással lehet a fővárosba jutni, így az út most 3 óra 15 percig tart a menetrend szerint. Veszprém felé ugyan egyszer kell átszállni, de a menetidő hivatalosan 3 óra 50 perc körül van, már ha minden a tervek szerint alakul. Hétfőn például nem úgy alakult.

A kalandos utazással kapcsolatban elküldtük kérdéseinket a MÁV-Volán csoportnak.

Válaszukban azt írták, hétfőn este Tatabányára eleve 30 perces késéssel érkezett a vonat. Ezért indult 19:40-kor az alvállalkozó üzemeltette busz, amely az M1-es autópálya tatabányai felhajtójánál hibásodott meg. A kisebb tűz olajcsőtörés miatt keletkezett, de ez gyorsan megszűnt, személyi sérülés nem történt.

Kiemelték, a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasútvonal felújításának ideje alatt a Volánbusz által biztosított vonatpótlás fennakadások és jelentősebb késések nélkül zajlik.

Naponta csaknem 40 autóbusz 17 ezer kilométer megtételével 360 járatot teljesít. A vonatpótlási feladatokat a társaság kiváló műszaki állapotú autóbuszokkal végzi, de természetesen előfordulhatnak kisebb-nagyobb meghibásodások. Ilyen esetekben a diszpécserszolgálat gondoskodik mentesítő járat indításáról.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet