„Köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni – ez a lényege annak az országos állomásmegújítási programnak, amelynek megvalósítására az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a MÁV-csoport pályázatot ír ki” – közölte a MÁV.
Ezért olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várják, akik kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását. Jelentkezni január 31-ig lehet, és a hasznosítás lehetősége is csak korlátozott időre szólna.
A program egyébként háromszintű lesz. Az elsőbe a négy nagy budapesti pályaudvar (Déli, Keleti, Nyugati, Kelenföld) mellett, Debrecen, Győr és Szeged tartozna, a másodikba Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác, melyek regionálisan fontosak. Illetve a harmadik, helyi szinthez tartozik minden kis- és közepes méretű állomásépület.
Lázár János közlekedési miniszter Facebook-oldalán mindehhez azt fűzte hozzá, hogy a „vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul! Ilyen unortodox ötletekre van szükség ahhoz, hogy sárból várat építhessünk. (Anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán.) Az ötpontos akciótervem része az utaskomfort növelése, amibe beletartozik a pályaudvarok, vasút- és buszállomások, megállóhelyek megújítása. Magánpénz bevonásával a köz érdekében!”