A diszkontok térhódítása miatt globálisan piaci hátrányba került kereskedelmi multi megválik a közép-európai Tesco Europe csoport veszteséges lengyelországi üzletágától, ahol nemrégiben újabb négy hipermarketet és egy nagykereskedelmi központot zártak be - írja mai számában a Magyar Nemzet.
A vevő az a Lengyelországban tavaly óta gyors ütemben terjeszkedő, Dealz elnevezésű diszkontlánc lehet, amely azzal vált Nagy-Britanniában a helyiek kedvencévé, hogy több ezer terméket kínál 1 vagy 2 fontért, vagyis a „100 forintos bolt” néven ismertté és népszerűvé vált koncepcióhoz hasonló az üzletpolitikájuk.
A lap megkereste a Tesco-Globál Áruházak Zrt.-t, mely jelezte, hogy a lengyelországi döntések nincsenek hatással a cseh, szlovák és magyar üzletágunk működésére vagy a magyar vásárlókra. Matt Simister, a Tesco Europe vezérigazgatója a lapnak korábban adott interjúban úgy fogalmazott: a cseh, a szlovák és a magyar piacon nagyon erős és nyereséges működésű áruházaik vannak.