"Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak" - mondta Lázár János közlekedési és beruházási miniszter a múlt héten Nagykanizsán.
A kijelentést a Világgazdaság vette észre, mint írták, úgy tűnik, levették a kormány napirendjéről az M76-os gyorsforgalmi Jövőre újraindulhat az M76-os építése, közelebb jön az M7-es autópálya Szombathelyhez 2023. December 19. 11:20 befejezését.
A kormány a Zalaegerszeg - Nagykanizsa közötti gyorsforgalmit támogatja
A lap szerint a kormány inkább a Zalaegerszeget Nagykanizsával összekötő M74-es gyorsforgalmi megépítését támogatja. Az okok között valószínűleg az is szerepel, hogy ha a legutóbb meghatározott műszaki tartalommal építenék meg az M76-ost, ez lenne az eddigi legdrágább gyorsforgalmi Magyarországon.
A 9,2 milliárd forintos kilométerenkénti költség még az eddigi legdrágább M6-os autópálya áránál is jóval magasabb lenne. Az M6-os kilométerenként 4,5 milliárd forintba került.
A magas költségeket indokolhatja a szakasz komplexitása, összesen harminchat híd épülne, köztük négy völgyhíddal. Nagy kérdés, hogy ezek után mi lesz a sorsa a zalaegerszegi járműipari tesztpályának 45 milliárdra drágult a zalaegerszegi tesztpálya, emléktáblát kaptak a kormányközeli kivitelezők 2020. June 20. 11:22 , amely szintén a beruházás részét képezte.
Az M76-osból egyébként a Balatonszentgyörgytől Fenékpusztáig tartó első, 8,6 kilométeres szakasz már korábban elkészült, a Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakaszt kellene befejezni. A 44 kilométeres szakasz mintegy 400 milliárd forintba kerülne. Nyolc ember adta át az M76-os út új, három kilométeres szakaszát 2022. March 04. 12:59
A Zalaegerszeg irányából érkezőknek így Nagykanizsa felé kell kerülniük, ha gyorsforgalmin akarnak Budapestre utazni. Ami 48-50 kilométerrel hosszabb a Zalaegerszeg - Balatonszentgyörgy szakasznál.
Ha készen lesz az M76-os, és az M86-os déli szakasza is kiépül, akkor már csak a 76-os főút Zalaegerszegtől Körmendig tartó 30 km-es szakaszát kellene gyorsforgalmivá fejleszteni, és máris lenne egy észak-déli gyorsforgalmi út Győrtől Balatonszentgyörgyig, ami az M1-es autópályát kötné össze az M7-essel a Nyugat-Dunántúlon - írtuk tavaly decemberben.
Most ez az elképzelés is kútba esett, Nagykanizsa túlságosan kieik az útirányból. Pedig ez az észak-dél irányú gyorsforgalmi rendszer és az M7-es autópálya valós alternatívát kínálna a túlzsúfolt M1-es helyett.