Nyolc ember adta át az M76-os út új, három kilométeres szakaszát

Közben kiderült, hogy mégis folytatódik az M76-os építése, újra kiírták a közbeszerzést.
Átadták a forgalomnak az M76 autóút Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 2,95 kilométeres szakaszát - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Az ünnepségen beszédet mondott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Móring József, Manninger Jenő és Vigh László országgyűlési képviselők, Nagy Bálint Keszthely polgármestere és Zala megye 2. sz. választókerület egyéni országgyűlési képviselő jelöltje, Bali Zoltán, Zalaegerszeg alpolgármestere, és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese.

Hány ember kell három kilóméter átadásához? - Szabó Dezső, a kivitelező képviselője, Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházási vezérigazgató-helyettese, Manninger Jenő, Zala megye 2. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Vigh László, Zala megye 1. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője, Móring József Attila, Somogy 3. számú választókerületének KDNP-s országgyűlési képviselője, Nagy Bálint, Keszthely polgármestere és Bali Zoltán, Zalaegerszeg alpolgármestere (b-j) átvágják a nemzeti színű szalagot az M76-os autóút Balatonszentgyörgy-Fenékpuszta közötti elkészült szakaszának ünnepélyes átadásán a Keszthelyhez tartozó Fenékpuszta közelében 2022. március 4-én.
MTI/Varga György

2020 októberében adták át az M76 első szakaszát az M7 autópálya Holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között. Az 5,6 kilométeres szakasszal párhuzamosan zajlottak a munkák a folytatásban is, Fenékpusztáig.

Bóka Tibor plébános
NIF Zrt.

Technikai részletek

A 2,95 kilométeres szakaszon egy körforgalmú csomópont készült a 76 sz. főút és a 71 sz. főút csatlakozásában, valamint egy ideiglenes körforgalmú csomópont épült a szakasz végén, mely biztosítja a kapcsolatot az M76 autóút és a 76. sz. főút között az M76 autóút csatlakozó, sármelléki szakaszának elkészültéig.

Balatonszentgyörgytől Fenékpusztáig 6 felüljáró épült: kettő a Zala folyó fölé, az M76 autóúton és a 76. sz. főúton. Szintén kettő a MÁV Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk villamosított vasútvonal fölé, melyeknek köszönhetően balesetveszély nélkül lehet átkelni a vágányok felett, és nem kell várakozni míg a szerelvények áthaladnak. Egy a Balatonberényi bekötő út felett az M76 autóúton, és egy a 71. sz. főút felett a 71. sz. és a 76. sz főút körforgalmi csomópontjánál.

MTI/Varga György

Készült ezen kívül 4 vidraátjáró is, melyek a kis- és közepes testű emlősállatok biztonságos mozgását biztosítják a pályatest két oldala között.

A beruházás részeként megújult a Balatoni Bringakör is mintegy 1,5 km hosszon, továbbá elkészült a Sármellék felé vezető kerékpárút első szakasza is.

Mégis folytatódik az M76-os építése, újra kiírták a közbeszerzést

Tavaly nyáron egyszer már kiírták Kiírták az M76 építésének közbeszerzését – Nemsokára gyorsforgalmi út köti össze Zalaegerszeget a Balatonnal 2021. August 09. 15:39 a közbeszerzési pályázatot az M76-os Zalaegerszeg és Fenékpuszta közti szakaszára, ezt azonban októberben visszavonták, amikor több állami beruházást is leállítottak.

Most viszont ismét megjelent a pályázat az uniós közbeszerzési közlönyben . A kiírás alapján - hasonlóan az első pályázathoz - a Zalaegerszeg és Fenékpuszta közti utat két szakaszra bontják.

Az első szakasz Fenékpuszta és Sármellék közötti rész, ami 11 kilométer hosszú, itt 2x2 forgalmi sávos autóutat építenek.

A második szakasz Sármelléktől a Zalaegerszeg keleti csomópontjáig tart, ez 23,6 kilométer hosszú 2x2 sávos gyorsforgalmi út. Ennek egy része autópálya lesz, a zalaegerszegi tesztpálya számára ugyanis kialakítanak egy 10,8 kilométer hosszú autópálya-részt, ahol a nagysebességű teszteket el tudják végezni.

NIF Zrt.

A szakaszon 36 híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, egy pedig a Zala folyón ível át.

A pályázat nyertesének 48 hónapja lesz a munka elvégzésére, vagyis a gyorsforgalmi megépítésére. A költségeket állami forrásból fedezik, a tavaly visszavont pályázatnál még uniós és állami forrásokból finanszírozták volna az útépítést, közben azonban az EU több forrást is befagyasztott.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech