Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elviselhetetlen porra panaszkodnak az M8-as építése miatt Vasszentmihályon - videón, hogyan szállítanak Mészáros Lőrinc gépei

Minden képzeletet felülmúl a környezeti szennyezés – mondják a lakók.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ahogy mi is részletesen írtunk róla, Mészáros Lőrinc cége építi a Rábafüzestől Körmendig tartó M8-as autóút Vas megyei szakaszát. Stílusosan tavaly március 8-án tették le az M8 alapkövét Körmenden. A neve azonban ne tévesszen meg senkit, nem autópálya és nem gyorsforgalmi út lesz az M8-as, viszont a 2x1 sávon így is 110 km/h-s sebességgel közlekedhetünk majd, valamikor jó két év múlva. Amikor kész lesz, biztosan mindenki nagyon örül majd neki, hisz régóta kellett már ez az út.

M8-as út alapkőletétele Körmenden
BZ

Addig is azonban vannak gondok. A 70 milliárd forintba kerülő úthoz az építőanyagot a kivitelező Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. körülbelül 2 hónapja Vasszentmihályon keresztül szállítja.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

A lakosság azóta panaszkodik az egyre elviselhetetlenebb állapotokra. Állításuk szerint a beruházás legelején semmilyen tájékoztatást nem kaptak a várható környezeti terhelésről, ahogy arról sem, hogy 2-3 éven keresztül a 8-as főúton szállítják az összes építőanyagot, ráadásul így.

Jól látszik, hogy az építőipari cég ponyva nélkül szállít
Nyugat.hu

A helyiek szerint ugyanis

a falu teljesen élhetetlenné vált, a nagy sebességgel, sáros kerékkel, lefedetlenül áthaladó napi több száz kamiontól. A por és sár mindent beterít.

Videóra is vették, milyen elviselhetetlen körülmények uralkodnak jelenleg is a faluban. Itt az látható, hogy hajtanak keresztül a falun a kamionok:

Itt pedig az, milyenek lettek a környékbeli kisebb utak:

A helyzet miatt a közeljövőben (február 21-én) a polgármester lakossági fórumot hív össze. Itt a faluban élők a hatóságoktól szeretnének tájékoztatást kapni arról, hogy az engedélyek kiadására milyen feltételekkel kerülhetett sor.

A lakosság szeretné megtudni, hogy:

  • Készült-e környezeti hatástanulmány?
  • Hogyan kaptak az építtetők környezetvédelmi engedélyt?
  • A tervezői műszaki leírás tartalmazta-e a szállítási útvonalakat?
  • Illetve a térségben tartott tájékoztatók, miért nem érintették ezt a jelentős kérdést?
  • Másrészt a lakosság szeretné tudni, hogy

    az EU által támogatott projektnél megengedhető-e, hogy az ember, mint a környezet egyik legértékesebb része, a legminimálisabb figyelmet sem kap, egy ilyen, a környezetet jelentősen megterhelő beruházás során?

    Állítólag a környező falvak is csatlakoznak a tiltakozáshoz

    Olvasóink szerint a 8-as és más közeli utak a fentieken túl, már most jelentős mértékben károsodtak.

    Szerintük:

    Elképzelhetetlen, hogy ilyen nagy tömegű anyag szállításra engedélyt kaptak. Sem környezetvédelmi engedély, sem monitoring pont nincs. A polgármesteri hivatalt még tájékoztatás céljából sem kereste meg a kivitelező az organizációval kapcsolatban.

    Íme, a polgármester, Császár István lakosokhoz címzett levele is sokat elárul arról, hogy a falubeliek hogyan látják most a helyzetet:

    Szinte mindannyian szenvedő alanyai vagyunk az M8-as gyorsforgalmú út építése okozta környezeti ártalmaknak. Az építkezés miatt jelentősen megnőtt az átmenő kamionforgalom a Fő utcán, és a Medvesi utcán keresztül. Ez a megnövekedett forgalom nagymértékben veszélyezteti a fenti utcák melletti ingatlanok épségét és az ott lakók egészségét. A kamionok okozta porfelhő és rezgés néha már az elviselhetetlenség határát súrolja.

    A polgármester ezért is hívta össze a már említett lakossági fórumot, ahová a hivatalos szerveket, a kivitelezőt, a lakosságot és a sajtót is várja. Itt olvashatja a meglehetősen elkeseredett hangnemű meghívót:

    M8-as építése Vasszentmihályon
    Nagy Jácint

    A Magyar Közút a polgármester kérésre egyébként már lefolytatott egy vizsgálatot, de mindent rendben talált. Az erről szóló levél egészében itt olvasható, de a fontosabb részletet lefényképeztük belőle:

    javított
    Nagy Jácint

    Az ügynek a Nyugat.hu is megpróbál majd utánajárni az M8-as út beruházójánál és lebonyolítójánál, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    Közélet

    Hirdetés