Megkérdeztük, fizet-e kártérítést a MÁV a késések, járatkimaradások miatt

Igen, van lehetőség kártérítésre, de észnél kell lenni.

"Üdvözlöm, Elvira vagyok, miben segíthetek?" - jelentkezett be a (női) géphang a Mávdirekt ügyfélszolgálatának telefonszámán.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Azt reméltem, hogy egy ügyfélszolgálatossal beszélhetek, de ez hiú ábránd maradt. Némi próbálkozás után rá kellett jönnöm, Elvirától csak a menetrenddel kapcsolatban kaphatok információt.

Az elmúlt hetekre nem szívesen emlékszik majd vissza a MÁV, és valószínűleg az érintett utasok is kihagyták volna ezeket az utakat. Amint kissé téliesebbre fordult az idő, gyakorlatilag összeomlott a vasúti közlekedés. Volt, ahol egymással szemben haladt Egymással szemben haladt két vonat a székesfehérvári vonalon, délelőtt szétesett ott a vonatközlekedés November 07. 14:13 két vonat a pályán, a múlt heti rövid havazás 40-60 perces késéseket okozott.

Több helyen is pótlóbuszokat kellett bevetni a kimaradó járatok helyett, és egyre gyakoribb, hogy a vonatok nem a végállomásról indulnak, vagy nem oda érkeznek. Két nappal ezelőtt olvasónk mesélte el Szombathely és Budapest közötti, többórás késésekkel tarkított vasúti kalandjait. Aztán lezárták Váratlanul lezárta a Déli pályaudvart a MÁV - leállt a vonatforgalom November 25. 15:14 a Déli pályaudvart, tegnapelőtt este a vonatok nagy része már 10-20-40 perces késéssel indult 10-20, de akár 40 perces késéssel indul most több esti vonat (Frissítve) November 25. 18:52 .

Ki téríti meg károkat?

Alkalmazkodván a problémákhoz, az utasok jó része a megszokotthoz képest eggyel korábbi vonatot választ, bízva abba, hogy így célba ér. De van, amikor még ez a megoldás sem sikerül. Így jogosan merül fel a kérdés, hogy milyen kártérítésre, kompenzációra tarthatnak igényt azok az utasok, akik elszenvedték a vonatok késését és a járatok kimaradását.

Így feltettük kérdéseinket a MÁV-nak is. Pontosabban a MÁV Kommunikációs Igazgatóságának, ha már oda kérik a sajtó kérdéseit. Hétfő délelőtt küldtük el az emailt, eddig csak egy automata választ kaptunk, hogy köszönik és foglalkoznak vele.

Kedden aztán megpróbáltunk telefonos segítséget kérni. A MÁV-oldal nyitólapjának alján van néhány telefonszám az Ügyfélszolgálat menüpont alatt. Nos, ezeken a számokon Elvira, az automata jelentkezik be, aki csak menetrendről tud tájékoztatást adni. Zsákutca.

Viszont találtunk egy online üzenetküldő alkalmazást, ahol ismét feltettük kérdéseinket. És láss csodát, pár óra múlva megjött a válasz. Igaz, nem túl részletes, hiszen egy utas érdeklődött a kártérítések, kompenzációk iránt.

Csak a feláras vonatokon fizetnek kártérítést

Mint írták, a MÁV nem tud garanciát vállalni arra, hogy a vonataik késés nélkül közlekednek, és bizony, késnek is. A MÁV csak a feláras vonatok esetében fizet kártérítést a hosszabb késések után. A feláras vonatok alatt azokat a járatokat értik, melyeken pót- és/vagy helyjegyet kell vásárolni.

A kártérítés mértéke:

  • 30 - 119 perc késés esetén a menetjegy árának 25 százaléka;
  • 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 50 százaléka.
  • Ehhez igénylőlapot kell kitölteni, amit itt és a jegypénztárakban talál.

    Az igényléshez csatolni kell az utas adatait és elérhetőségeit, eredeti menetjegyét, helyjegyét vagy pótjegyét, vagy ha van, mindkettőt.

    A válaszban felhívták a figyelmet, hogy a MÁV 1000 forint alatti kártérítési összeget nem fizet ki. De ha több késésből jön össze az 1000 forint feletti összeg, azt már kifizetik.

    Ennyit írt az ügyfélszolgálat kérdéseinkre. De a MÁV oldalán ezeket a szabályokat meg is találtuk itt is, és a GY.I.K.-nél, Gyakran Ismételt Kérdéseknél is.

    Ahol az is kiderült, hogy az e-vonatjegyek esetén a kártérítési igény elektronikusan is benyújtható, azaz például emailen (eszrevetel_KUKAC_mav-start_PONT_hu) vagy online. Ilyenkor csatolni kell az e-vonatjegyét pdf-formátumban, vagy a vásárlás beazonosításához meg kell adni a vásárláskor használt felhasználónevet és a vásárlás idejét..

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közlekedés