Vigh László elmondta: a megrendelő a több mint 2000 méteres kezelhetőségi, vagy más néven handling pályát, illetve a 300 méteres átmérőjű dinamikus körpályát vett igénybe autótesztjei alkalmával.
Ezeknek a pályaelemeknek az építése még nem fejeződött be teljesen, de már a következő hetekre is vannak megrendelései az üzemeltetést végző Autóipari Próbapálya Zala Kft-nek – jelezte a képviselő.
A kezelhetőségi pálya felépítését ismertetve elmondta: a 2032 méter hosszú, többszörösen ívelt szakasz 12 méter széles, amelyet 20 méter széles kavicságy vesz körbe, ahol az esetleg kisodródó járművek lefékeződnek. A kanyarokat 120 kilométeres sebességgel vehetik be a járművek.
A ZalaZone már használatba vett szakaszain elsősorban a futóművet, a fékrendszert és a kormányszerkezetet tudják vizsgálni a megrendelők, az egyenes szakaszon akár 200 kilométeres sebességre is gyorsulhatnak.