35 évig Mészáros Lőrinc cégeinek fizetjük az autópálya-díjat

A zseniális vállalkozó közben beszállt a repülőgép- és űrhajójavításba is.

A Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre – jelentette be pénteken Rogán Antal miniszter.

Tavaly nyár elején derült ki 35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot 2021. June 14. 13:26 , hogy a kormány 35 évre koncesszióba akarja adni a gyorsforgalmi úthálózatot. Egészen pontosan „a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének és felújításának, valamint üzemeltetésének és fenntartásának feladatait” adják magánkézbe.

Nyugat.hu
A Transparency International (TI) azonnal adatigényléssel fordult a a Nemzeti Koncessziós Irodához, azt kérve, mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy 35 évre írnák ki az autópályák koncessziós szerződését, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek.

A Rogán Antal minisztériumának felügyelete alatt dolgozó hivatal azonban közölte, ezek az adatok nem nyilvánosak, így csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, hogy milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról.

Amiről közben már döntöttek is. A kiírt közbeszerzési pályázatra három pályázat érkezett be - írja az Index.

  • Az osztrák Strabag AG vezette konzorcium
  • A Dömper Kft., amely egy lábatlani székhelyű, 1989-es alapítású cég, tavalyi árbevétele csaknem 26 milliárd forint volt
  • A Themis magántőkealap vezette konzorcium
  • A Strabag aztán kiesett a pályázók közül, mert Ausztriában egy versenyhatósági eljárás indult ellenük. A megmaradt két pályázóból a Themis magántőkealap konzorciumát hirdették ki győztesnek.

    A Themis konzorciumának tagjai:

  • a Mészáros-féle Konzum PE Magántőkealap
  • a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt.
  • az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta.
  • A nyertes pályázóktól elvárják, hogy 2032-ig 317 kilométer új utat építsenek, és 265 kilométer bővítsék a forgalmi sávokat. Emellett elvárják a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését a következő 35 évben.

    Az állam útdíjfedezeti rendszerben gondolkodik, vagyis ezek a bevételek kell hogy fedezzék a koncesszió tulajdonosa felé a költségeket, a költségvetés kiadása nem lehet több, mint ez a beszedett összeg.

    Mészáros Lőrinc beszáll a repülőgép- és űrhajójavításba is

    A Blikk közben arról ír, hogy a debreceni székhelyű Drone Agro Kft.-t is megvásárolta Mészáros Lőrinc. A cég hárommillió forintos törzstőkével rendelkezik, fő tevékenységi köre pedig mezőgazdasági gépek, berendezések nagykereskedelme.

    De a tevékenységi körei között gép, hajó, repülőgép ügynöki nagykereskedelme, és repülőgépek és űrhajók javítása is.

    A Drone Agro Kft. 2019-es 85,4 millió forintos árbevételét 2020-ban már 173,3 milliós követte, melyből a végén a korábbi 14,2 millió forintnál valamivel több, 16 milliós tiszta nyereség maradt, amit a tulajdonos bent hagyott a társaságban, és nem vett fel belőle osztalékot - írja a Blikk.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Gazdaság