Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nincs Halloween sütőtök nékül

Összeszedtük a szezon egyik legkedveltebb zöldségének jótékony hatásait.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Bár már túlvagyunk a Halloweenen, ne menjünk el az ünnep félelmetes töklámpásaként hasznosított zöldség mellett! Nem is gondolnánk, hogy a szellemes dekorációként funkcionáló sütőtöknek milyen sok jótékony hatása van.

pixabay
A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és olyan egyéb vegyületekkel, amelyek hihetetlenül hasznosak a szervezetednek.

A Bien segítségével összeszedtük a zöldség hét jótékony hatását:

1. Sasszem

Egy csészényi sült sütőtök a napi ajánlott A-vitamin bevitel több mint kétszeresét tartalmazza. A szép színért felelős karotinoidok – köztük a béta-karotin is – A-vitaminná alakul a testben, ami védelmet garantál a szemnek és a látóidegeknek.

2. Karcsúság

A sütőtök rostban gazdag, ugyanakkor egy csészényi csupán körülbelül 50 kalória. Mivel telít, így nem leszünk egyhamar éhesek.

pixabay

3. Egészséges szív

A pirított sütőtökmag koleszterincsökkentő. A növényi eredetű szterinek visszaszorítják a koleszterin szintjét a vérben, megelőzve ezzel az érelmeszesedést és a szívproblémákat.

4. Rákmegelőzés

A zöldségben található béta-karotin nagyon erős antioxidáns, ami fontos szerepet játszik bizonyos rákfajták megelőzésében. Többek között a prosztata-, a mell- és a tüdőráknál is sikerült kimutatni, hogy a rendszeresen megfelelő mennyiségű béta-karotint fogyasztó emberek lényegesen kisebb arányban betegszenek meg.

5. Egészséges és szép bőr

Az antioxidánsok kívül is védik a szervezetet. A sütőtök akár a tányéron, akár arcpakolás formájában felveszi a harcot a ráncokkal.

6. Jó hangulat

A sütőtök pirított magja rendkívül gazdag triptofánban, ami nyugtató hatású, hiszen befolyásolja a stresszhormonok termelődését. Már egy kis mennyiség elfogyasztásakor is érezhetjük a kedvező hatást.

pixabay

7. Immunerősítő

Az őszi és téli hónapokban nagy szükség van az immunrendszer megóvására. Egyetlen csészényi sütőtökben több mint 11 mg C-vitamin van, ami máris fedezi a napi ajánlott minimum mennyiség ötödét.

Szóval összegezve, megéri ezt a zöldséget bármilyen formában fogyasztani, alkalmazni.

Az én személyes kedvencem a sütőtök krémleves, amit képes vagyok a szezonban hetente elkészíteni. Nagyon egyszerű: felszeletelem, megsütöm, ha elkészült egy szeletet elfogyasztok, a többinek pedig kiszedem a belsejét. Egy edényben vajon egy gerezd fokhagymát megpirítok, erre ráteszem a sütőtök masszát, felöntöm húsleveslével (ha nincs akkor húsleveskockás víz is megteszi), kis só, bors, szerecsendió.

Tálaláskor nem maradhat el a tökmagolaj, az ínyencek pedig egy kis kókusztejjel is ízesíthetik. Mert én így szeretem:

P.K.
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Életmód

Hirdetés