A MÁV és a GYSEV honlapján található menetrendi adatok szerint lapunk arra a következtetésre jutott, hogy:
Veszprém felé november 3-ától december 3-ig már vonatpótló autóbuszok nélkül is elérhető lesz Szombathelyről Budapest.
November 3. és december 3. között a GYSEV nem végez munkákat a csornai szakaszon sem, így nemsokára Győr felé egy (Tatabányán a vonatpótló autóbuszra történő) átszállással el lehet jutni Szombathelyről a fővárosba. November 6. és 10. között ismét elkezdenek dolgozni a csornai vonalon, de ezek csak néhány személyvonatot érintenek, és nem befolyásolják a Szombathely és Budapest közötti vasúti közlekedést.
Ezt az információt lapunknak megerősítette Rázó László a GYSEV sajtószóvivője is, hozzátéve, hogy
"december 4-e és 9-e között - a munkálatok záró fázisában - ismét vágányzár lesz érvényben, ennek részleteiről később ad tájékoztatást a vasúttársaság".
Közben a győri fővonal szeptember 18-án elkezdett felújítása október 27-én új szakaszához érkezett, ezért november 17-ig szünetel a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között. A korábban még teljes útvonalon közlekedő nemzetközi járatok, valamint az érintett reggeli és esti személyvonatok sem közlekedhetnek a teljes lezárás idején. Helyettük kizárólag pótlóbuszok fogják szállítani az utasokat.A MÁV közleménye alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy a munkák november 17-én befejeződnek a Budapest-Hegyeshalom vonalon. Ugyanakkor a cég menetrendi- és jegyvásárlási honlapja szerint később is vonatpótló autóbuszok járnak majd Tatabánya és Kelenföld között. Találtunk egy olyan hirdetményt, amely erre magyarázatot ad: november 18-án újabb munkák kezdődnek a győri vonalon, amelyek decemberig tartanak (de hogy meddig, arra nincs konkrét nap megjelölve).
„A 3. ütem menetrendi módosításairól később adunk tájékoztatást”
– írja kissé rejtélyesen a MÁV.