Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Újabb százmilliók a haveroknak, a Fideszé lesz a teljes köztéri reklámpiac

Ennek politikai és anyagi haszna is lesz a szák kör számára, éppúgy, mint a kvótanépszavazás kampányában.

  • A kvótanépszavazás előtt egy évig Fidesz-plakátokkal tömték ki az óriásplakátok reklámhelyeit
  • Ennek, és a médiában pörgetett, szégyenteljes kampánynak eredményeként az ország rettegésbe és gyűlöletbe borult
  • A Fidesz-holdudvara szépen gazdagodott belőle, mintegy 15 milliárd forint veszítette el közpénz jellegét
  • A kormány most meg akarja szüntetni az óriásplakátokat, és szűk keretekbe szorítani a köztéri reklámpiacot
  • A nem-fideszes plakátok eltűnnek a közterekről
  • Orbán Viktor oligarchái nagyot szakítanak ezen
  • Mindenki örül
  • A köztéri hirdetések új szabályozásáról szóló terv a hét elején látott napvilágot, és ebből kiderül például, hogy a kormány gyakorlatilag meg akarja szüntetni az óriásplakátokat, maximum kilenc négyzetméteres hirdetéseket engedélyeznének. Az óriásplakátok 90 százaléka magánterületen áll, amiért a tulajdonos bérleti díjat kap, a módosítás után ezt csak speciális önkormányzati engedéllyel tehetné meg.

    Az óriásplakátok többsége magánterületen van
    Garai Antal Atom

    Az önkormányzatoknak amúgy minden, a köztereken jelenlévő reklámcéggel szerződést kellene bontaniuk, a Rendezési Tervben szerepeltetni, hova is tehetnek reklámokat, majd ezeket a helyeket koncesszióba kellene adni a kiválasztott cégeknek.n Azt pedig a trafikpályázatokon láttuk, hová vezet, ha a Fidesz koncessziókat osztogat.

    Az óriásplakát-piacon most hat-hét cég osztozik, várható, hogy ez majd lecsökken, és lecserélődik kormányközeli vállalkozásokra.

    A módosítás azonban továbbra is engedélyezné a villanyoszlopokon lévő reklámokat, ezeket egyébként az Orbán-kormány kezdeményezésére tiltotta be még 2012-ben az országgyűlés, mondván, elvonják az autósok figyelmét. A villanyoszlopokra az ESMA Zrt-nek volt joga hirdetéseket tenni, a tiltást fel is oldották, amikor Garancsi István, Orbán

    kötélbarátja

    bevásárolta magát a cégbe.

    A belterületi plakáthelyeket koncesszióba adnák
    Bonyhádi Zoltán

    És a Fidesz számára van még egy előnye a módosításnak, így visszavehetik Simicska Lajostól a fővárosi hirdetőoszlopokat. Ezt korábban már Tarlósék megpróbálták, de a bíróság Simicskának adott igazat.

    ha a módosítást elfogadják, az összes kültéri reklámhelyet a Fidesszel barátságot ápoló cégeknek játszhatják át. Így nem valószínű, hogy a köztéri reklámhelyeken a választási kampányokban megjelenjenek a nem-fideszes politikai hirdetések. A sajtó és a média folyamatban lévő letarolása után a közterekről is eltűnnek a nem NER-kompatibilis reklámok.

    Ez a politikai haszna a reklámtörvény tervezett módosításának. A gazdasági pedig az, hogy az állami reklámokon át újabb százmilliós közpénzek csúszhatnak haveri zsebekbe. Kettős haszon, éppúgy, mint a kvótakampányban Kitalicskáztak 15 milliárd forintot, félelembe és gyűlöletbe borították az országot a semmiért 2016. October 03. 12:27 .

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közélet

    Tovább az oldalra