Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Úgy tűnik, rémisztően öreg buszok közlekednek Szombathely utcáin

Ezt nemcsak a szemünk mondja, hanem egy szerződés melléklete is.

Tegnap este biztossá vált Kikapott és ezzel kiesett a Haladás az NB1-ből 2019. May 11. 18:47 , hogy közpénzekből kitömött Haladás a másodosztályban folytatja, így végkép van értelme a potom 16 milliárdos, gyakorlatilag fenntarthatatlan stadionnak.

De erre majd visszatérünk, nem is tudom, miért beszélek én erről, mikor egész más, a Szombathelyen közlekedő buszpark a téma.

Ez utóbbiakról annyit állapíthatunk meg szabad szemmel, hogy vannak közöttük jobb és rosszabb állapotban levők.

Garai Antal Atom

Mikor egyik olvasónktól levelet és fotókat kaptunk egy meglehetősen gyanúsan füstölgő járgányról, megkértük az ÉNYKK-t, hogy árulja már el, hogy milyen életkorú és műszaki állapotú buszok közlekednek a megyeszékhelyen.

A cég gyakorlatilag megtagadta a válaszadást , annak ellenére, hogy minden bizonnyal rajtunk kívül is lennének olyanok, akik kíváncsiak lennének erre.

Már le is tettünk arról, hogy valaha megtudjuk a szupertitkos adatokat, amikor néhány napja olvasói levelet kaptunk, annak csatolmányaként pedig egy táblázatot, amely az ÉNYKK szombathelyi buszait sorolja fel.

Rövid internetes kutakodás után mi is megtaláltuk a táblázatot, amiről kiderült, hogy az a szombathelyi önkormányzat és az ÉNYKK közötti, 2018-ra vonatkozó szerződés melléklete.

Íme:

ÉNYKK

Ebben a cég tételesen felsorolja azokat a buszokat, amelyeket a szolgáltatásban használni fog. A típus és a rendszám mellett látható a gyártási év és az esetleges felújítás ideje is.

Mivel tavalyi és idei beszerzésről nem tudunk, így gyaníthatóan ma is ugyanez a buszpark szolgálja a megyeszékhely közlekedését.

És ez a buszpark rémisztően öreg. Nagyjából egyharmaduk 20 éves vagy annál idősebb, és az is sokatmondó – és megerősíti a város menedzselésével kapcsolatos kritikus álláspontunkat –, hogy az utóbbi 8 évben egyetlen busz beszerzése sem történt.

De miért nem lehetett ez elmondani?

Nem lehet menet közben mérni a helyijáratos buszok környezetszennyezését

Hiába szeretett volna tisztában lenni a szombathelyi közgyűlés a valós értékekkel. Naponta 400-500 ezer forint lenne egyetlen busz károsanyanyag-kibocsátásának mérése, akkor, ha csak a főkomponenseket vizsgálják. Ez a mérés arra alkalmas, hogy egy busz változó körülmények között hogyan teljesít. Egy másik módszer típusvizsgálatokra alkalmas, arra, hogy az adott típus leírásában szereplő értékeknek megfelel-e az adott busz.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra